reklama

Objeví se nástupce Facebooku? Experti odpovídají

26. 11. 2012 8:00

Proč z ankety Křišťálová lupa zmizela kategorie Sociální sítě

//cdn.i0.cz/public-data/74/f3/4450664934df91f2bf358c8f2782_r16:9_w480_h270_gi:photo:375889.jpg Foto: Reuters

Praha - Sociální sítě hrají v životě Čechů sice stále důležitější roli, u mladší generace dokonce na internetu nahrazují e-mailovou komunikaci.

V současné době se ale v této oblasti nic revolučního neděje, na obzoru zatím není ani "nový Facebook". Myslí si to odborníci, kteří rozhodují o tom, kdo letos dostane ocenění Křišťálová lupa.

Zeptali jsme se jich: Ze seznamu soutěžních kategorií už loni zmizely sociální sítě. Znamená to, že je v této oblasti „vše při starém" a nové trendy nepřichází? Nebo věříte, že se objeví "nový Facebook"?

Aleš Miklík, Internet Info: Kategorie pro sociální sítě, jak byla definována dříve, poněkud ztratila smysl, protože se tu neodehrává žádný významný souboj - nejbližší následovník Facebooku, co se popularity týče, je daleko za ním.

Zajímavé trendy v tomto oboru má smysl hledat spíše mezi způsoby využití sociálních sítí, ať už pro marketing, komunikaci nebo podporu obsahu. Tomu ostatně odpovídá i letošní úprava kategorií.

Milan Kryl, LMC: Osobně vnímám sociální sítě jako další kategorii komunikace na internetu, u mladší generace i postupně nahrazující emailovou komunikaci. Zatím jsem neobjevil na internetu jinou formu, která by je mohla nahradit. Je naopak dost možné, že se Facebook časem stane "klíčníkem" a bude poskytovat pouze přihlášení do speciálních sociálních sítí, které budou úzce tematicky zaměřené a nebudou existovat na Facebooku nebo ve formě Facebook aplikací.

Michal Feix, Seznam.cz: Úplně nevymizely. Twitter je tuším v kategorii Nástrojů a služeb. Trendy tu jsou, jako třeba Pinterest. Některé mají určitě šanci, většinu bych nazval spíš investičním spekulantstvím na cokoliv, co trochu zavání "sociální sítí". Ty existující nebo na vzestupu dle mého nenahradí zavedené sociální sítě, protože míří na menší skupiny lidí.

Světovou revoluci na obzoru nevidím. Je to o nápadu a dobrém provedení, který zaujme a přitáhne kritickou masu. Za ní pak půjdou ostatní uživatelé. Nápad se může objevit kdykoliv a kdekoliv. Až něco takového na obzoru bude, dozvíme se to všichni. Třeba ze sociálních sítí.

Petr Ocásek, Node5: V tomto oboru má trh svůj překotný vývoj už za sebou, jsou známi vítězové i poražení. "Nový Facebook" zcela jistě přijde, jen to bude nějaký čas trvat a tak už není zajímavé sledovat boje v přímém přenosu.

František Grunt, Active 24: Děje mnoho, všechny sociální sítě se snaží přidávat další funkcionality, například LinkedIn přidal tzv. endorsements, Facebook koupil Instagram, velkým hitem hlavně v zahraničí je v posledním roce například Pinterest. Osobně očekávám, že "něco" v následujících letech Facebook nahradí. Vědmy předpovídají zánik Facebooku v roce 2020.

David Duroň, Vodafone: Kategorie vznikají a zanikají. Z mého pohledu se v této kategorii v ČR žádný nový fenomén zatím neobjevil a tak by hlasování v této kategorii nic zajímavého asi ani nepřineslo. A jestli se objeví "nový Facebook"? Ano, objeví a dost on-line projektů se snaží stát novým fenoménem, tak uvidíme. 

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama