Nová Timeline přišla do Česka. Co vše Facebook změnil?

Tereza Holanová Tereza Holanová
18. 4. 2013 12:26
Uživatelské profily se více podobají těm původním, samotná "osa" už nedělí stránku uprostřed
Timeline
Timeline | Foto: Tereza Holanová

Praha - Změny, které Facebook avizoval už v listopadu, nyní pronikly i do Česka. Týkají se osobních profilů a potěšit mohou hlavně odpůrce rok a půl staré Timeline. Osobní stránky se totiž vzhledově o něco více podobají těm původním.

Profilová stránka je sice stále rozdělená na dva oddíly, veškeré statusy, fotky a další informace, které uživatel "vylepí" na svoji stěnu, se však neřadí střídavě do obou sloupců, nýbrž pod sebe - tak jako kdysi.

Nové uspořádání informací

Samotná "osa" už přitom nedělí stránku uprostřed. V pravé (a širší) části je umístěná již zmíněná historie uživatele, levá obsahuje informace, které byly doposud pod úvodní fotkou, případně rozmístěné mezi osobními příspěvky.

Vlevo tedy je box s daty o narození a místě bydliště, pod tím přehled přátel, nahraných fotografií, napsaných poznámek a nejnovějších aktivit. Kliknutím do pravého horního boxu (kteréhokoliv) lze přitom tyto sekce editovat. To znamená schovat všechny s výjimkou základních informací, přátel a fotek.

Z prostoru pod hlavním fotem tyto položky zmizely, místo nich zde uživatel najde pouze odkazy. Když je rozklikne, tak mu v horní části stránky nově zůstává záhlaví profilu, takže může rovnou přecházet na jiné položky, aniž by se vracel na "titulku" profilu.

Jinak vypadá také stránka "osobních informací", na níž se vedle "životopisu" ukazuje také vše ostatní od oblíbené hudby přes seznam přátel po fotky z Instagramu.

Paradoxní je i skutečnost, že zmizela ona "čára uprostřed", podle které získaly profily svůj název Timeline (anglicky časová osa). Tento typ profilů Facebook představil na konci roku 2011 a postupně na něj převedl všechny uživatele.

Reakce na změnu

Uživatelům, které deník Aktuálně.cz oslovil, ani tolik nevadí nový vzhled jako skutečnost, že Facebook opět rozhodl "o nich bez nich".

"Mohli by se zeptat, aby to člověk kliknutím odsouhlasil," uvádí jeden z nich s tím, že profily jsou plné osobních informací, takže by měl Facebook s lidmi komunikovat.

"Za zákazníka se považuji jen ve chvíli, kdy si za něco platím. V tom případě si myslím, že mám nárok kecat výrobci do jeho produktu," reaguje respondent, kterému změna nevadí.

"Vzhledově mě to nepohoršuje a přijde mi to skoro stejné co předtím," doplňuje další diskutující s tím, že předchozí verze se jí ovšem zdála praktičtější, protože se jí dařilo rychleji najít starší příspěvky.


 

Právě se děje

Další zprávy