Mocný marketingový nástroj zdarma? Sociální sítě

Agentura Najisto
15. 8. 2013 12:00
Veďte přátelský dialog se zákazníky. Aktivní komunita je pak k nezaplacení
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Sociální sítě jako Facebook, Twitter, LinkedIn a další hrají čím dal větší roli při propagaci produktů a služeb na internetu.

Čísla hovoří zcela jasně. Jenom na Facebooku jsou více než 3 miliony českých uživatelů internetu. Skoro jistě tam jsou i vaši potenciální zákazníci.

Proto byste měli důkladně popřemýšlet, zda byste i vy neměli být aktivní na sociálních sítích, chcete-li skutečně maximalizovat zisk z vašeho webu.

Sociální sítě vyžadují specifickou komunikaci

Většina sociálních sítí vám umožní vytvořit si propracovaný firemní profil, kde můžete komunikovat se svými zákazníky. Na Facebooku máte navíc možnost využít placených kampaní, které vám pomohou zaujmout ještě více lidí a urychlit získávání nových fanoušků vaší značky.

Co vám sociální sítě umožní?

●     Prezentovat speciální nabídky

●     Nabízet novinky

●     Vypořádat se s PR krizí

Klasické formy komunikace, jak je známe z tištěných reklam, z televize či rádia, na sociálních sítích moc nefungují. Stává se to často. Firmy se snaží na sociálních sítích používat klasické postupy z tradičních médií, ale v naprosté většině případů krutě pohoří.

Veďte přátelský dialog

Místo toho, abyste pouze jednostranně předkládali svým fanouškům informace, byste se měli snažit s fanoušky aktivně komunikovat. Snažte se navázat přátelský dialog. Jednejte s lidmi fér a uvidíte, že oni si s vámi rádi popovídají. Rádi vám pochválí, co se jím líbilo a ještě raději si postěžují, v čem jste je zklamali.

Čeho se na sociální sítí vyvarovat?

●     Snažte se nepůsobit korporátně

●     Nekomunikujte arogantně

●     Příliš mnoho příspěvků lidi spíše odradí

Jeden chybný krok stačí k tomu, abyste si během hodiny zničili pracně a dlouhodobě budovanou reputaci. Jenom v českém prostředí je podobných případů až až.

Nespokojený zákazník si stěžoval na Facebooku. Majitel se místo toho, aby se omluvil a snažil se problém nějak vyřešit, začal arogantně bránit a tvrdit, že chyba byla na straně zákazníka. Podobné věci se na internetu šíří rychlostí blesku a už nikdy je zcela neodstraníte. Buďte tedy opatrní.

Velkou výhodou sociálních sítí je, že můžete celkem snadno a pohodlně komunikovat se svými zákazníky. Zjistíte, co se jim líbí, co mají rádi a podle toho upravíte své služby či produkty. Nebo naopak zjistíte, co se vašim zákazníkům moc nelíbí a co byste měli na svém podnikání ještě zlepšit.

Aktivní komunita je mocný marketingový nástroj

Podaří-li se vám vybudovat aktivní komunitu, která vaši firmu či služby miluje, získáte velmi mocný marketingový nástroj, který se bude neustále rozrůstat.

Nevýhodou sociálních sítí je relativní časová náročnost. Obvykle s vámi komunikuje pouze několik lidí, většina vašich zákazníků a fanoušků spíše čte a poslouchá.

Úspěšně spravovat profily na sociálních sítích není žádná legrace. Na první pohled se může zdát, že to zvládne každý, ale opak je pravdou. Nejen, že byste měli používat výše uvedené základní přístupy, ale musíte si také na sociální sítě vyhradit dostatek času. Je to poměrně časově náročná činnost.

Navíc musíte mít svým fanouškům co říci, potřebujete ten správný obsah, a pak vše podat zajímavým způsobem, který vaše fanoušky zaujme a přesvědčí k interakci.

Pokud nezvládáte psát příspěvky ani na váš blog jednou za měsíc, raději se do sociálních sítí nepouštějte. Pokud s tvorbou obsahu problém nemáte, mohou se sociální sítě stát velmi silným marketingovým nástrojem vaší komunikace.

 

Právě se děje

Další zprávy