Mass Effect 3 trpí jen tím, že přišel jako poslední

Adam Fiala
9. 3. 2012 3:08
Hra Mass Effect pro počítače i konzole jde do prodeje v České republice 9. března. Milovníky série nezklamala
Foto: Aktuálně.cz

Největším herním titulem momentální sezóny je Mass Effect 3. V Americe vyšla o několik dnů dřív, datum uvedení v českých obchodech se pohybuje kolem devátého března. Málokdo čekal, že by po kriticky i hráčsky velebených předchozích dílech šlápli autoři vedle, i trojka jako finální díl trilogie se povedl.

Recenzenti však nejsou zcela spokojeni. Slova nadšení se ale týkají i hry Wargame, ve které se jednotky NATO utkají s armádami Varšavské smlouvy v 70. letech ve stylu „ co by kdyby". Pokud však někteří pamětníci vzpomenou na hru Jagged Alliance, moderní verze se příliš nepovedla.

Když hra skončila, bylo jasné, že Mass Effect 3 zajistil této herní trilogii zasloužené místo mezi nejoblíbenějšími příběhy žánru sci-fi jakéhokoli typu média. Trojka je Návratem Jediho série Mass Effect. Zatímco tedy může být z celé série nejslabší, tato „slabost" je pouze relativní, neboť hru porovnáváme s hvězdnými předchůdci. Je to dobrodružství napěchované akcí s alespoň několika velmi těžkými výzvami. Uspokojivé ukončení pamětihodné a dobře odvyprávěné ságy." Dan Stapleton, GameSpy

Zatím jsem hrál Wargame: European Escalation nějakých dvacet hodin a pořád jsem nenarazil na něco zásadního, co by zážitek zkazilo. Právě teď je to spíš o tom, kde na stupnici mezi nadprůměrným a výborným se hra nachází, než jestli je dobrá či špatná. Jsem taky zvědavý, jaké změny ještě postihnou multiplayer a jestli nadcházející patche upraví rovnováhu tak, aby to nebylo tak…smrtící. Jsem totiž zklamán, že WEE nedovoluje kooperační hru proti počítači. Tento způsob hry většinou s přáteli preferuji. Někdy je těžké najít oponenty na hru 2v2 či 3v3." Rob Zacny, GameSpy

Napodobenina klasické kampaně hry Jagged Alliance 2, ve které se válčí prostřednictvím taktické guerilly s tyranskou diktaturou na ostrově. Začne ohromně, udělá několik změn v základním způsobu hry a vše se změní v pořádnou katastrofu, na jejíchž hranicích si podávají ruce frustrující design a chyby systému. Navíc je hra brutálně náročná, a to i v rámci měřítek pařmenů zvyklých na staré tituly. S hrou jsem tak strávil nějakých padesát hodin a ty mě přinutily, abych na svůj monitor ječel některé nepříjemné výrazy." Dan Stapleton, GameSpy

 

Právě se děje

Další zprávy