reklama
 
 

Lidi spamy nezatíží, ač jich dostávají miliony denně

5. 2. 2013
Foto: Reuters
Nejvíce nevyžádané pošty pochází z Jižní Koreje, ukazují statistiky Centrum Holdings
Hlavní zprávy

Praha - Ze všech e-mailů, které denně zamíří do schránek uživatelů služby Centrum.cz, je téměř 95 procent pošty spam. Téměř žádný z nich se ale v záložce "Doručená pošta" díky filtru neobjeví. 

Vyplývá to z průzkumů internetové skupiny Centrum Holdings, která provozuje pět milionů e-mailových účtů v České republice, na Slovensku a v Chorvatsku.

V roce 2012 se do schránek provozovaných touto skupinou doručilo denně 101 milionů mailů. V 95 milionech případů se přitom jednalo o nevyžádanou poštu.

"Množství spamu vzrostlo meziročně téměř o polovinu," uvádí autoři s tím, že více než polovina nevyžádané pošty pocházela z Jižní Koreje, na dalších příčkách se pak umístily Brazílie, Rusko, Indie a Turecko.

Zároveň ale zdůrazňují, že drtivou většinu došlých spamů služba odfiltruje (přibližně 92 procent), takže se o nich uživatel ani nedozví.

Z průzkumů přitom plyne, že jak umí systém zatočit s nevyžádanou poštou, má hned po spolehlivosti největší vliv na to, kde si uživatel svůj účet založí. Pokud je počet nevyžádaných zpráv ve složce Doručená pošta příliš vysoký, nejspíše změní provozovatele.

Celkový počet e-mailových schránek u Centrum Holdings, která kromě Česka působí také na Slovensku a v Chorvatsku, loni meziročně vzrostl o 44,3 procenta na 5 milionů účtů.

autor: Tereza Holanová

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama