Lidé na webu sledují obraz třikrát déle než v muzeu

Tereza Holanová Tereza Holanová
17. 4. 2013 12:03
Nejčastěji se uživatelé dívají na dílo Van Gogha, zjistil Google
"Židle a dýmka"
"Židle a dýmka" | Foto: Reuters

Mountain View - Prohlídka umění přes web zabere lidem více času, než když se vydají do galerie. Zatímco v muzeích stráví návštěvník prohlídkou jednoho díla podle studií zhruba 20 vteřin, na internetu se zastaví u obrazu minutu.

Vyplývá to ze statistik skupiny Google, která půl roku sledovala, jak se uživatelé chovají na stránkách Google Art Project, kde je k online zhlédnutí více než 40 tisíc děl.

"Důvodem může být fakt, že na internetu si lidé mohou obraz prohlédnout až do nejmenších detailů, mohou si na něj udělat čas a pořádně si ho prostudovat," myslí si zástupci Googlu.

Nejčastěji lidé na internetu vyhledávají obraz Hvězdná noc od Vincenta van Gogha. Následuje Zrození Venuše od Sandra Botticelliho a Autoportrét kresba od Rembrandta.

"Podle žebříčku nejsledovanějších obrazů je jasné, že návštěvníci stránky dávají přednost klasikům, stoupá ale i zájem o moderní umění, například obrazy Dalího a Klimta," doplňuje Google.

Výzkum ukázal, že uživatelé častěji procházejí galerie, které ze svých oblíbených slavných děl sestavují ostatní, než profily jednotlivých umělců.

 

Právě se děje

Další zprávy