reklama

Jak zpropagovat firmu. Bez internetu to nepůjde

20. 8. 2013 12:00

Katalogy, vyhledávače zboží či e-mailing jsou základ

Ilustrační snímek Ilustrační snímek | Foto: Thinkstock

Pokud ještě nepoužíváte k propagaci vaší firmy základní marketingové nástroje jako jsou katalogy, vyhledávače zboží a e-mailing, pozorně čtěte dále a dozvíte se, proč byste měli co nejdřív začít, chcete-li aby váš web byl skutečně úspěšný.

Firemní katalogy vám přinesou návštěvníky

Registrace do kvalitních firemních katalogů vám přivede nové návštěvníky, kteří mají zájem o vaši nabídku. Tito lidé mají nějaký problém a v katalogu se snaží najít někoho, kdo jim pomůže ho vyřešit. Pokud v katalogu objeví vás, je velká pravděpodobnost, že získáte i nového zákazníka.

Registrace do kvalitních katalogů má smysl a může vám jedině pomoci. Dejte si ale pozor. Na trhu je až několik stovek katalogů, které slibují zázraky a přitom mají minimální návštěvnost. Vždy tedy chtějte data o návštěvnících a pečlivě porovnávejte i cenu.

Odmítejte firmy, které slibují registraci do desítek či stovek katalogů najednou. Tyto nekvalitní katalogy vám žádnou hodnotnou návštěvnost nepřivedou a navíc taková hromadná registrace může negativně ovlivnit i pozice ve vyhledávačích.

Jaký katalog zvolit?

Doporučujeme registraci do nejvýznamnějších českých katalogů firem www.firmy.cz a najisto.centrum.cz, případně i do kvalitních oborových neb lokálních katalogů. Pokud podnikáte na volné noze, neuděláte chybu registrací do katalogu www.navolnenoze.cz. Pro řemeslníky se jako vhodný nástroj propgace jeví i různé poptávkové servery, jako např. www.nejremeslnici.cz nebo www.epoptavka.cz .

Některé katalogy nabízí registraci vaší firmy zdarma. Můžete si pak připlatit za prémiové zobrazení vašeho záznamu, takže ho budou mít návštěvníci katalogu ihned na očích. Ceny v katalozích se pohybují zhruba od 0 do tisíců Kč.

Máte e-shop? Registrujte si ho do vyhledávače zboží

Vyhledávače zboží mají smysl především pro e-shopy. Díky registraci vašeho e-shopu do vyhledávače zboží se budou vaše produkty zobrazovat hledajícím v přehledném výpisu.

Většina vyhledávačů umožňuje zákazníkům vkládat hodnocení k jednotlivým obchodům, takže pokud jste spolehliví a zákazníci mají s vámi dobrou zkušenost, zvýší to pravděpodobnost, že získáte i další zákazníky.

Je třeba zdůraznit, že vyhledávače zboží používají hlavně zákazníci citliví na cenu. Jsou tedy vhodné pro ty e-shopy, které konkurují především cenou.

Některé e-shop vám umožní získat certifikáty kvality a spolehlivosti, díky kterým se můžete dále odlišit od konkurence.

Mezi nejoblíbenější  české vyhledávače zboží www.heureka.cz a www.zbozi.cz. Dále také www.srovnanicen.cz a www.hyperzbozi.cz

E-mailing is not dead

Přestože se občas objeví zprávy a zvěsti, které prohlašují e-mailing za mrtvý a překonaný, stále se jedná o jeden z nejúčinnějších způsobů marketingu na internetu.

E-mailing (nebo-li také e-mailový marketing) vám umožňuje dostat vaši zprávu přímo před zraky lidí, kteří projevili o vaši nabídku zájem a je u nich tedy velká pravděpodobnost, že u vás i nakoupí.

Na začátek jedno důležité upozornění. E-mailing nerovná se spam. E-mailing spočívá v tom, že si nejprve poctivě vybudujete vlastní databázi e-mailů lidí, kteří by od vás rádi dostávali novinky a zajímavé nabídky.

Nejpoužívanější formou získávání těchto kontaktů je formulář na webu, kde návštěvníci zadají svůj e-mail, na který jim poté posíláte newsletter nebo nabídku.

E-mailing není spam

Tito lidé vám již dali svolení zasílat jim obchodní sdělení. Nejedná se tedy o spam. Vždy je ale důležité dát lidem snadnou možnost se z vaší databáze odhlásit. Na tom není nic špatného, i kdybyste si takové lidi ve své databázi nechali, stejně byste z nich neměli ani korunu, ale možná spíš nějaké problémy navíc.

Nástrojů, které vám pomohou realizovat e-mailing je velké množství. Většina vám dá také k dispozici možnost měřit úspěšnost a účinnost vašich e-mailů. Mezi oblíbené zahraniční nástroje patří www.MailChimp.com, který můžete dokonce používat zcela zdarma, obsahuje-li vaše databáze maximálně 2.000 kontaktů a postačí-li Vám limit 12.000 odeslaných sdělení měsíčně

Pokud dáváte raději přednost českým nástrojům, vyzkoušejte nástroj www.mailkit.cz nebo http://www.smartemailing.cz.

Chcete být na internetu vidět? Chcete zvýšit počet návštěvníků a především platících zákazníků na vašem webu, ale nejste si tak docela jisti, jak s tím vším začít? Obraťte se na odborníky. Agentura Najisto vám pomůže vše nastavit a postará se o vaši úspěšnou propagaci na internetu.

autor: Agentura Najisto

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama