Praha - Přehledný a šikovně provedený web napoprvé určitě zaujme. Pokud jej však chcete používat delší dobu, rozhodující je jiná věc, shodují se odborníci, kteří letos rozhodují o tom, kdo dostane ocenění Křišťálová lupa.
Přečtěte si jejich odpovědi na otázku, co by měl mít v první řadě zájmový web, aby se na internetu prosadil.
Aleš Miklík, Internet Info: Jsem přesvědčený, že obsah je stále "král", nic jiného vám dlouhodobě příliv návštěvníků nezajistí. A když nejsou návštěvníci, není úspěch. Obsah samozřejmě mohou tvořit sami návštěvníci, ale bez počáteční iniciativy ze strany provozovatele to nezačnou dělat.
Milan Kryl, LMC: U zájmového webu nezáleží příliš na provedení nebo funkčnosti. Nejdůležitější je zajímavý, čtivý a unikátní obsah, který si uživatelé najdou a sami mezi sebou doporučí. Velmi pěkným příkladem byl například blog pana Cuketky, který si velmi rychle našel své pravidelné čtenáře.
Michal Feix, Seznam.cz: Zajímavý obsah může totálně znehodnotit zmatená orientace a nevhodný design. Super jednoduchý a krásný web nebude fungovat bez pořádného obsahu. Zajímavá služba s nadčasovým designem, o které nikdo nemluví, se také neprosadí.
Nesmíte podcenit žádnou z oblastí. Pokud bych měl vybrat jednu, která u zájmového webu má být o trochu výš než jiné, tak řeknu obsah a hned pak použitelnost.
Petr Ocásek, Node5: Je to podobné jako s ženou - je důležitější, aby byla hezká nebo chytrá? Jedno bez druhého funguje jen krátkodobě. Pokud je daný web jediný ve svém oboru, tak lze vystačit s obsahem. Pokud je větší konkurence, tak je třeba se zaměřit na... obsah.
Samozřejmě, se k tomu obsahu musí vyhledávače i lidé umět dostat, musí mít možnost jednoduše vložit komentář, zaregistrovat se pro odběr novinek…
František Grunt, Active 24: Zájmový web musí mít v první řadě obsah, který bude splňovat přísná kritéria zájmové skupiny, pro kterou je určen. Když například houbaři najdou na webu o houbách potřebné, ověřené, originální a vyčerpávající informace, odpustí webu, že není graficky nejmodernější nebo že musejí kliknout dvakrát místo jednou.
David Duroň, Vodafone: Z dlouhodobého pohledu je to obsah. Krátkodobě určitě zaujme design, jednoduchost, ale opakovanou dlouhodobou návštěvu takové stránky zajistí pouze kvalitní obsah.
--------------------------------------------------------------------------------