reklama

Google mění pravidla hry, říká, že pro naše dobro

27. 1. 2012 9:00

Google změnil a sjednotil Pravidla soukromí uživatelů. Všechny služby teď vnímá jako jeden produkt a informace o uživateli hodlá používat napříč jimi.

Žebříček nejvyhledávanšjích témat 2011. Zdroj: google.com Žebříček nejvyhledávanšjích témat 2011. Zdroj: google.com | Foto: Aktuálně.cz

Také čtěte: ----------- * [ČR podepsala protipirátskou dohodu ACTA, internet bouří](http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=730571) * [Web se změní: EU chce pro uživatele právo být vymazán](http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=730401) * [Smí obchod sledovat mobily zákazníků? Ptají se Britové](http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=727844) * [Policie prvně varuje e-mailem: Vaše údaje mají hackeři](http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=729856)

Google mení podmínky používání svých služeb. Od 1. března začne propojovat data získaná o registrovaných uživatelích svých služeb od emailové schránky Gmail, přes fotoalbum Picasa, sociální síť Google Plus až po videoserver YouTube.

Pokud jste tedy přihlášeni k jedné z těchto služeb, Google může používat informace o vás i pro služby ostatní.

Google: je to pro vaše dobro

Do propojení údajů nebude zařazena pouze platební služba Google Wallet, digitalizovaná knihovna Google Books a prohlížeč Chrome.

Data, které Google o uživatelích nasbírá však podle jeho prohlášení zůstanou i nadále "svobodná". Uživatel si je tak může stáhnout dos vého počítače a Google je nebude poskytovat třetím stranám.

Podle představitelů společnosti jde o změnu, která je ku prospěchu uživatele. Google přesně říká:

"Změny v Ochraně osobních údajů zajistí, že když jste jednou přihlášeni, můžeme spojit informace, které jste zadali z jedné služby, se službami jinými. Stručně řečeno, budeme s vámi jednat jako s jedním uživatelem u všech našich produktů, což bude pro vás znamenat jednodušší a intuitivnější Google."

Média: Je to pro váš zisk

S tím souhlasí i řada uživatelů. Některá média však upozorňují, že pravým důvodem změny je fakt, že tím Googlu vzniká prostor pro lépe cílenou reklamu a tím i větší zisk.

Spekulují o tom, nakolik jsou ještě vlastně služby Googlu "bezplatné" a s jistou nadsázkou uvažují i o tom, že by Google měl začít svým uživatelům vyplácet honorář za to, že jeho služby obalené marketingem používají.

V souvislosti se změnou v ochraně osobních údajů se také začalo poprvé vážně mluvit o službách Microsoftu (konkrétně o freemailu Hotmail a balíku Office Web Aps) jako o "free" variantě k síťovým službám Googlu.

To je velký posun názorů, protože Google byl vždy považován za "cool" firmu a její přístup k uživateli nebyl chápán jako jednoduchý vztah obchodníka ke zboží.

Nechuť k novinkám

Při založení účtu u Googlu (Google Account) nutného pro užívání jakékoli služby, teď uživatel získává automaticky jak e-mailovou schránku, tak stránku v sociální síti Google Plus. Pokud tyto služby nechcete využívat, musí je aktivně smazat.

Tímto způsobem Google pomáhá růstu Google Plus, která má dnes přes devadesát milionů uživatelů.

Integrace s touto službou, ve které uživatelé vystupují pod svým "pravým" jménem, pak Google posunuje k vlastnictví pravých identit stejné hodnoty, jaké jsou například identity spojené s účty Skypu.

Na druhou stranu její integrace do výsledků vyhledávání na Googlu příliš stoupenců nezískala a většina uživatelů radí její vypnutí.

Nechuť, s jakou k novinkám od Googlu někteří přistupují, podtrhuje i fakt, že se po internetu začaly rychle šířit návody, jak si vytvořit účet u Googlu pomocí jiného e-mailu.

To lze prozatím použitím starého a nikoli nového formuláře. Nový formulář lze obejít také pokud si účet zřídíte prostřednictvím nějaké jiné služby (Google Calendar, Blogger a další).

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

autor: LP Fish

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama