Aby si sociální síť Facebook udržela důvěru svých investorů, rozhodla se, že se pustí do boje s nešvarem v podobě falešných fanoušků, které některé firmy získávají pro své facebookové stránky. Podle Facebooku by se po zavedení přísnějších opatření měl počet všech „lajků" na sociální síti snížit zhruba o jedno procento.
Facebook sice proti falešným profilům a fanouškům bojoval vždy, nicméně nyní posílil takzvaný systém integrity stránek, díky čemuž budou všechny „lajky" fanoušků stránek, které budou vyhodnoceny jako podezřelé, automaticky smazány.
Mazat se budou falešné profily i odkazy
Podezřelými se nemyslí pouze ti fanoušci, kteří mají vyloženě falešné účty, ale i takoví, které si firmy získaly například přes malware. Fanoušci se tak dají snadno získat například prostřednictvím falešných odkazů, které namísto zobrazení videa nebo článku „olajkují" danou stránku.
Podle Facebooku prospěje zrevidování fanoušků jak inzerujícím firmám, tak běžným uživatelům, jelikož se sociální síť pročistí a zpřehlední. Firmy tak budou mít reálnější data o efektivnosti jejich marketingu a uživatelé se nebudou muset potýkat z podezřelými skupinami a dalšími nepříjemnostmi.
Zejména se ale uleví i samotnému Facebooku, protože jeho investoři jistě nejsou moc nadšeni z toho, že podle srpnových odhadů tvoří 8,7 procent uživatelských účtů této nejpopulárnější sociální sítě účty zdvojené, spamové nebo falešné.