reklama

Facebook mění tvář. Nové filtry a větší reklama

8. 3. 2013 7:59 aktualizováno

Podle Los Angeles Times půjde o nejradikálnější redesign od roku 2006

//cdn.i0.cz/public-data/b6/99/7e449cd735a399798c8c8b1f9201_r16:9_w480_h270_gi:photo:411426.jpg Foto: Facebook

San Francisco - Uživatele Facebooku čeká další, tentokrát poměrně výrazná změna. Výpis novinek neboli News Feed představil ve čtvrtek večer šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Podle listu Los Angeles Times jde o nejradikálnější redesign od roku 2006.

Zuckerberg s novináři mluvil jen pár minut. Zopakoval pár známých frází, představil statistiky. A - jak se čekalo - řekl, jak si představuje budoucnost nejznámější sociální sítě.

Server Techcrunch zveřejnil přehled základních novinek dopředu - odvolal se přitom na zdroj zevnitř Facebooku. Tady jsou.

Přibudou záložky?

Hlavní změnou má být větší možnost filtrovat statusy a vše, co lidé na stránku umisťují.

Dosud si mohli uživatelé vybrat, zda se jim zobrazí "Top Stories", nebo "Most Recent Stories", kde jsou posty řazené podle aktuálnosti. Dílčí výpisy novinek (například samostatné posty oblíbených stránek nebo přehled nově uploadovaných fotografií přes Facebook či Instagram) lze sice ukázat také, ale pouze prostřednictvím záložek v levém sloupci.

Teď mají být pod vyhledávacím oknem k dispozici záložky, které umožní přepínat mezi jednotlivými výpisy například na fotky, videa nebo Music Feed.

"Díky rozdělení News Feedu na více kategorií Facebook lépe zjistí, co je pro jeho uživatele relevantní. To pak umožní lépe zacílit reklamu, což přinese vyšší zisky," komentuje internetový analytik Michael Pachter pro LA Times.

News Feed je přitom nejhodnotnější částí Facebooku, kde se lidé dozvídají novinky od svých známých a kde mají inzerenti největší šanci čtenáře oslovit.

Více reklamy a zaujmout náctileté

Stejně tak se podle Techcrunch zvětší reklama. Že by měl mít placený obsah stejný formát jako osobní příspěvky, naznačil i šéf společnosti Mark Zuckerberg, když vyhlašoval finanční výsledky za poslední čtvrtletí.

Hlavní důvod pro změnu? Vedení Facebooku stále hledá způsob, jak zvýšit příjmy z inzerce. Kromě toho doufá, že takto lidé stráví na stránkách více času. Novinka přichází zrovna dva dny poté, co vyšla zpráva, že se teenageři od této sociální sítě postupně odvracejí ke konkurenci.

"Máme dojem, že někteří z našich uživatelů, zvláště ti mladí, aktivně zkouší jiné výrobky a služby, které se těm našim podobají nebo je nahrazují," stojí ve zprávě Facebooku z minulého měsíce.

Tento trend může mít více příčin. Podle serveru CNet.com se život mladých točí především okolo chytrých telefonů a jednoduchých aplikací, které tu lze použít (Tumblr, Instagram, SnapChat), a Facebook je pro ně příliš staromódní.

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama