Facebook mění pravidla. Nechá si všechno, co mu svěříte

Tereza Holanová Tereza Holanová
12. 12. 2012 17:10
Poslední hlasování: Proti změně bylo pouze 0,196 procenta registrovaných uživatelů
Foto: Tereza Holanová

Praha - Přehlasovat nová pravidla Facebooku se lidem nepodařilo, takže od středy začínají platit. Zástupci skupiny o tom informovali na firemním blogu.

Proti se sice během týdenní ankety postavila naprostá většina z hlasujících, přesto to bylo pouze 0,196 procenta všech registrovaných uživatelů. Šlo o necelých 590 tisíc osob z potřebných 300 milionů. Podmínkou přitom bylo nejméně 30 procent.

Uživatelé si přitom zahlasovali naposled. Dosud platilo, že pokud oznámení o chystané změně získalo alespoň sedm tisíc komentářů, spustili provozovatelé hlasování. Nyní budou moct uživatelé pouze komentovat.

Právě nedůvěryhodnost komentářů viceprezident pro komunikaci Elliot Schrage považuje za důvod, proč Facebook hlasování zrušil.

"Došli jsme k závěru, že je celý mechanismus založen spíše na množství než na kvalitě komentářů.  Z toho důvodu chceme přejít na systém, který umožní smysluplnější komunikaci," stojí v jeho zprávě.

Data i označení zůstanou

Vedle hlasování se ale změnily i další věci. Facebooku zůstanou informace i poté, co se uživatel rozhodne svůj účet definitivně zrušit, stejně tak data od inzerentů nebo provozovatelů různých aplikací. Ta si nechá "tak dlouho, jak bude třeba".

Uživatel rovněž ztratil přímou kontrolu nad tím, na kterých fotkách či v jakých příspěvcích je označen. Bude-li chtít odstranit, musí o to požádat daného kamaráda, stojí v nových podmínkách.

Dalo se to čekat

Že výsledek dopadne právě takto, předpovídali internetoví analytici již minulý týden. Kritizovali hlavně to, že zástupci americké firmy nastavili hranici nereálně vysoko.

Jak samotný Facebook letos v srpnu připustil, téměř devět procent všech profilů je falešných. Další část uživatelů o tom, že nějaké hlasování vůbec probíhá, vůbec nevěděla.

Infomail, který provozovatelé sítě rozeslali, se nápadně podobal spamu (a leckomu právě do nevyžádané pošty dorazil), na samotném Facebooku nebyla anketa nijak viditelně zdůrazněná a informace o ní se šířily především médii.


 

Právě se děje

Další zprávy