reklama

Chcete zviditelnit svůj post na Facebooku? Zaplaťte si

16. 5. 2012 6:00

Nová služba zatím funguje na Novém Zélandu, podobné plánuje Facebook po celém světě

//cdn.i0.cz/public-data/d7/a8/893792d530fdb401641834f2097a_r16:9_w480_h270_gi:photo:475822.jpg Foto: Tereza Holanová

Whangarei - Facebook zkouší další experiment. Uživatelé mohou za zvýraznění nebo "lobbování" svých příspěvků platit. Tento systém prozatím funguje pouze na Novém Zélandu, jak ale zástupci firmy uvádějí, podobné "novinky" chtějí testovat i jinde.

Cena za větší propagaci činí dle zástupců Facebooku 2 dolary (39,5 Kč), platbu lze uskutečnit elektronicky nebo přes systém PayPal. Kromě toho, že se daný post následně zobrazí přednostně, liší se i barevně, protože je umístěn na žlutém pozadí.

Jak uvedla mluvčí Facebooku Mia Garlick, zástupci firmy chtějí nyní zjistit, zda jsou zákazníci za zvýraznění určitých informací vůbec ochotni zaplatit. "Lidé v takovém případě dostanou jistotu, že jejich posty uvidí více přátel, příbuzných nebo kolegů," uvádí server BBC.

Nový typ spamu

Na Novém Zélandu se ale novinka od Facebooku s příliš velkým nadšením nesetkala. "V prvním okamžiku si uživatelé mysleli, že je to jen hloupý vtip," píše jeden z tamních listů. Komentátoři označili krok za "vůbec nejhorší novinku, se kterou kdy Facebook přišel".

Podle odborníků zaregistruje typický post na Facebooku 12 až 16 procent přátel daného uživatele. V některém případě to může být více, jindy méně, záleží na algoritmu, podle něhož funkce News Feed ohodnotí popularitu příspěvku.

"Současné kouzlo spočívá v tom, že jsou to naši přátelé, kdo rozhoduje, zda je post zajímavý natolik, aby jej zhlédlo co nejvíce lidí. Pokud je nudný a na Like klikne pouze hrstka přátel, holt je vidět méně," komentují na internetu Novozélanďané.

Placená propagace podobný systém podle nich zlikviduje. Uživatel už nespatří to nejpopulárnější, ale jednoduše reklamu, za kterou někdo jiný dal peníze. "Tato služba přináší jen nový typ spamu," uzavírá server ZDNet.

Kdy testování skončí a zda se podobný systém rozšíří i do zbytku světa, mluvčí firmy, která provozuje největší sociální síť světa, ještě nesdělila. Analytik skupiny ale uvedl: "Plánujeme zkoušet spoustu podobných nápadů, abychom zjistili, kde všude lze vydělat." Jedná se podle něj o další způsob, jak se vyrovnat se stále pomalejším nárůstem příjmů.

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama