reklama

Bublina splaskla, internet "Karla" na Hrad nedostal

26. 1. 2013 20:40

Karel Schwarzenberg opanoval sociální sítě, přesto zvítězil Miloš Zeman

Karel Schwarzenberg. Karel Schwarzenberg. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Historicky první přímou volbu prezidenta jednoznačně vyhrál Miloš Zeman, když ve druhém kole porazil Karla Schwarzenberga rozdílem deseti procent.

Volbami žily v posledních dnech a týdnech i sociální sítě.

Například server Klábosení, jenž monitoruje dění na českém Twitteru, evidoval k sobotnímu odpoledni bezmála 43 tisíc tweetů s hashtagem #volby2013 a přes 32 000 příspěvků s hashtagem #prezident2013.

České volby rozhodli Němci

"Viděl vůbec někdy někdo pozitivní a logický důvod, proč volit Zemana? (tj. ne "dekrety", "zatočí s těma nahoře", "Kalousek" apod.)" ilustruje například tweet Jakuba Drahokoupila, komu byly sociální sítě nakloněny.

Poměrně často se proto objevovaly i hashtagy #volimkarla či #karelnahrad. O předsedovi TOP 09 se mluvilo familiérně jako o Karlovi či knížeti.

Nejinak tomu bylo i na Facebooku či Google+. Pro srovnání: zatímco Karel Schwarzenberg má na Facebooku přes 200 tisíc fanoušků, stránka Miloš Zeman na Hrad čtvrtinu.

Velmi diskutovaným tématem, a to především po oznámení výsledků, se stala kontroverzní témata, která v uplynulých dnech nastolil tým Miloše Zemana, tedy především Benešovy dekrety a poválečný odsun Němců.

"Je zajímavé, že prezidentské volby v České republice v roce 2013 vyhráli sudetští Němci, odsunutí v roce 1945," poznamenává suše Rostislav Oboňa a ve svém názoru není osamocen.

Přeceňovaná síla socnetů?

S oznámením výsledků přišlo i jedno vystřízlivění. Před dvěma týdny se řešilo, nakolik pomohly sociální sítě ke Schwarzenbergovu postupu do 2. kola přes favorizovaného Jana Fischera.

"Najdou se ještě tací, co budou říkat něco o tom, že sociální sítě rozhodly volby? Nebo konečně připustíme, že jsou příliš malé?" ptal se internetový publicista Daniel Dočekal.

Vše nakonec shrnul Jan Sládek: "Ukázalo se, že voliči jsou i mimo fb. Tož bychom se mohli z cyberbubliny vrátit do ČR. Zvítězily sociální sítě, ne však ty online."

Deník INSIDER

Logo INSIDER 

Pokud nemáte svůj přístup, můžete si deník Insider předplatit zde.

1 den objednat
1 měsíc objednat
1 rok objednat

DENÍK INSIDER originální obsah z dílny Aktuálně.cz pro vaše čtečky, tablety a další digitální zařízení

info

autor: Michal Žák

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama