reklama

Blogování na Tumblr je zábava

1. 7. 2011 16:30

Tumblr kombinuje sociální služby s klasickým blogem. Publikování na něm je jednoduché a prostředí efektní

//cdn.i0.cz/public-data/13/cd/9bebd0853ea58f0c99478ee2adbe_r16:9_w480_h270_gi:photo:385997.jpg Foto: Tumblr

Ve chvíli, kdy začíná, po zavedení služby Plus, otevřená válka mezi Googlem a Facebookem, není od věci podívat se i na další sociální média. Jedním z nejzajímavějších je blogovací služba Tumblr.

Platforma kombinující klasické blogovací služby s možností vkládat foto, video nebo odkazy se sociálními službami je na internetu už 4 roky. K dnešku ji měsíčně navštěvuje 27 milionů lidí. Kromě běžných bloggerů tu však sdělují své dojmy, nápady a názory také Lady Gaga, svoji "nástěnku" tu má i populární hudební služba Soundcloud, ale také korporátní média jako je MTV, CNN či New York Times. Pozadu tentokrát nezůstal ani Microsoft.

Platforma designérů a osobností

Tumblr tak za sebou nechalo, co se týká počtu blogů, například Wordpress, který je sice dvakrát starší, zato však o mnoho složitější na správu. Na Tumblr můžete publikovat pomocí chytrého telefonu a mnoha uživatelům tak připomíná kombinaci Twitteru a právě Wordpressu. Díky jednoduchému publikování obrázků, fotek a videí se na boomu Tumblr podílely zpočátku hlavně módní blogy, které si na této platformě zřídili i renomované značky, designeři a návrháři.

Dnes už obsahuje Tumblr podle serveru DigiDayDaily 21 milionů blogů, na kterých se vyskytuje 7 miliard postů. Mezi jinými patří mezi jeho nadšené uživatele bývalý komentátor CNN Rick Sanchez nebo bývalý editor Newsweeku Mark Coatney.

Obchodní model

Zajímavý je však i obchodní model Tumblr. Nenajdete na něm totiž žádné reklamy, a tak jsou z tohoto pohledu oázou klidu mezi sociálními médii. Kromě peněz od mecenášů a soukromých investorů se finančně podílejí na chodu i sami uživatelé. Mohou si totiž za částku 10-50 dolarů koupit různé layouty či dosáhnout častějšího zobrazování jejich postů dalším uživatelům.

Analytik Gartner Research Michael Gartenberg popisuje obchodní model Tumblr takto: "Přistupují k tomu jinak a soustřeďují se na mikrotransakce a personalizaci funkcí, kterou si pak lidé zaplatí. Jejich podnikání je podobné modelu firmy Zynga (producenta facebookových her), kde se do základní platformy přidává mnoho menších obchodů."

Uvidíme však, zda raketový nástup uživatelů, který Tumblr zaznamenal v tomto roce, přece jen nepřinese na módní platformu klasickou reklamu. Zatím je publikování na Tumblr především zábava. "Unikátní je na Tumblr především estetika a jazyk", komentuje tuto skutečnost pro DigiDayDaily Tom Fishman, manažer MTV pro sociální média, "Twitter je tu pro rychlé sdílení informací, Facebook je křižovatka pro naši komunitu. Tumblr je o designu, kreativitě a sdílení obsahu."

autor: LP Fish

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
Česká cesta
reklama
 
reklama