Staropramenu loni mírně klesly prodeje, zůstává dvojkou za Prazdrojem

ČTK ČTK
24. 3. 2016 14:43
Mírný pokles prodeje hlásí za loňský rok Pivovary Staropramen. Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů. Stále více se prodávají částečně zkvašené mošty i nápoje v plechovkách.
Pivovar Staropramen v Praze.
Pivovar Staropramen v Praze. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Společnosti Pivovary Staropramen loni klesly prodeje piva a nápojů o 40 000 hektolitrů na 3,12 milionu hektolitrů. Export firmě vzrostl o sedm procent na více než 600 000 hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Firmě patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

"Za dalším nárůstem exportu stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors," říká mluvčí společnosti Pavel Barvík. Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách. Loni firma investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. "Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů o téměř 20 procent," uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Firma se snaží dostat co nejvíce hostů do restaurací, během loňského roku proto nabídla hospodským zvýhodněnou nabídku televizních přenosů sportovních zápasů na O2 sport. Do projektu se podle ní zapojilo více než 700 hospod, tržby jim vzrostly přibližně o desetinu.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

Jak dnes napsal deník E15, ke konci března odchází generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář po letech z funkce. V současnosti jedná o svém dalším působení v rámci pivovarnické skupiny Molson Coors.

Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice.

 

Právě se děje

Další zprávy