Novou octavii jsme trefili, zní ze Škody. Zisk prudce roste

ČTK ČTK
Aktualizováno 31. 7. 2014 12:58
Nová Octavia je ve všech ohledech trefou do černého, která překonává očekávání, říká šéf mladoboleslavské automobilky.
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav / Wolfsburg - Provozní zisk české automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun. K růstu přispěly rekordní dodávky zákazníkům a růst tržeb o více než pětinu. Vyplývá to z prohlášení, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen Group.

Tržby největší české automobilky meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard Kč). Zlepšení výsledků způsobil podle Škody Auto také lepší modelový mix a zlepšení výrobních nákladů.

"Nová octavia, srdce naší značky, je ve všech ohledech trefou do černého, která překonává naše očekávání. Chceme nadále růst a nezměněnou silou pokračujeme v největší produktové ofenzivě v historii naší společnosti," uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

Škoda již na počátku tohoto měsíce uvedla, že v prvním pololetí dodala zákazníkům 522 500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období. Škoda poprvé v historii v prvním pololetí roku prodala více než půl milionu vozů.

Po dovolené se začne s fabií

"Investice do nových modelů se vyplácí. Vedle vyššího zisku je dokladem finanční síly podniku také nárůst čisté likvidity. Rovněž za celý letošní rok očekává Škoda další nárůst odbytu, tržeb a zisku," uvedl Winfried Krause, který je ve Škodě zodpovědný za oblast financí.

Čistá likvidita vzrostla o 41,9 procenta na 1,855 miliardy eur (asi 51 miliard Kč). Investice Škody byly v prvním pololetí letošního roku 149 milionů eur (asi 4,1 miliardy Kč), loni Škoda investovala v prvním pololetí 265 milionů eur.

"Výsledky za první pololetí byly velmi slušné a jsou plně v souladu s firemními cíli, nicméně Škoda si nemůže dovolit ani jednou zaváhat. K vytyčenému růstu prodejů o 63 procent je totiž nutné každoročně růst alespoň o deset procent. Rizik na tak cyklickém trhu jako je ten automobilový, navíc není málo," uvedl analytik Cyrrusu Jiří Šimara.

Podle něj bude klíčový vývoj na největším automobilovém trhu na světě, tedy v Číně, kde Škoda rostla nižším tempem než konkurence.

Automobilka chce do roku 2016 představit každého půl roku nový nebo přepracovaný model. Po hromadné dovolené na konci srpna začne v Mladé Boleslavi vyrábět nový model Fabia, která by měla být veřejnosti představena na podzim v Paříži.

Nedávno začala prodávat novou Octavii G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn. V srpnu uvede na trh novou verzi vozu Octavia Scout. Už dříve potvrdila plánovanou výrobu nového vozu v Kvasinách na Rychnovsku. Podle některých zdrojů by tam měla vyrábět model sportovně-užitkového vozu (SUV) s pracovním názvem Snowman.

 

Právě se děje

Další zprávy