Philip Morris zvýšil tržby o desetinu díky cenám a kurzu

Ekonomika Ekonomika
13. 11. 2014 9:40
Trh s cigaretami klesl v Česku o 0,1 procenta, zatímco na Slovensku rostl o 2,4 procenta.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Kutná Hora - Kutnohorská tabáková firma Philip Morris ČR zvýšila od ledna do září konsolidované tržby o 10,2 procenta na 10,2 miliardy korun bez spotřební daně a DPH. V samotném třetím čtvrtletí tržby vzrostly o 17,6 procenta na 3,8 miliardy korun.

Důvodem je příznivý vývoj cen a měnového kurzu, uvedla společnost.

Trh s cigaretami klesl v Česku o 0,1 procenta, zatímco na Slovensku rostl o 2,4 procenta. Na tuzemském trhu společnost ztratila tržní podíl ve výši 2,7 procenta, u sousedů naopak získala dalších 1,4 procentního bodu.

"Zatímco růst našich konsolidovaných tržeb za prvních devět měsíců 2014 ovlivnil příznivý vývoj cen, objem prodejů a míra zastoupení jednotlivých značek v prodejích v České republice i na Slovensku, náš tržní podíl v České republice zůstal i nadále pod tlakem z důvodu pokračujícího přechodu spotřebitelů na cigarety v levném cenovém segmentu a také na jemně řezaný tabák pro ruční výrobu cigaret s nižším daňovým zatížením,” uvedl András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Philip Morris ČR.

Podle Tövisiho byl pokles podílu místních značek společnosti a značky Red & White kompenzován vyšším podílem klíčových mezinárodních značek Marlboro, L&M a Chesterfield.

Objem domácího odbytu firmě vzrostl za devět měsíců o 6,6 procenta na 6,5 miliardy kusů cigaret a tuzemské čisté tržby se zvýšily o 2,9 procenta na 3,9 miliardy korun.

Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v Česku. Zaměstnává přibližně 1100 pracovníků z celé země. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.

 

Právě se děje

Další zprávy