reklama
 
 

Nová konkurence na železnici. Arriva láká na přímé spojení Prahy se Zlínským krajem a Trenčínem

22. 2. 2016
Společnost Arriva vypraví spoje na trase Praha - Olomouc - Uherské Hradiště - Trenčín, ovšem v každém směru jen jednou týdně o víkendu. Kromě Arrivy jezdí do Trenčína i autobusy Student Agency. České dráhy tam nabízejí spoj s přestupem.
Hlavní zprávy

Zlín - Soukromý dopravce Arriva nabídne obyvatelům části Zlínského kraje přímé vlakové spojení do Prahy. Od prvního března plánuje nasadit víkendové spoje na lince Praha - Olomouc - Uherské Hradiště - Trenčín. V každém směru ovšem pojede vlak jen jednou týdně.

V pondělí dopravce spustil e-shop s jízdenkami a zveřejnil ceníky jízdného. Základní cena lístku do Trenčína činí 350 korun, studenty vyjde na 262 korun. Cesta z Prahy do Uherského Hradiště stojí dospělého 265 korun a má trvat tři hodiny a půl hodiny.

Kromě Arrivy jezdí do Zlínského kraje i ostatní železniční dopravci - RegioJet nabízí do Starého Města u Uherského Hradiště jeden spoj denně, tříhodinová cesta vyjde beze slev na 150 až 354 korun. Leo Express je z Prahy ve Starém Městě u Uherského Hradiště také zhruba za tři hodiny. Ceny se mění podle toho, o jak atraktivní čas se zrovna jedná. Nejrychlejší přímý spoj Českých drah je v cíli za tři a půl hodiny, jízdenka stojí tři stovky. 

Za pět hodin v Trenčíně

Do Trenčína Arriva podle svého mluvčího Romana Smetky vypraví dva víkendové expresy, které těchto 407 kilometrů ujedou přibližně za pět hodin. Z Prahy vyjede expres Arrivy vždy v sobotu ráno v 8:40 a do Trenčína dorazí ve 13:42. Zpět z Trenčína se vydá v neděli odpoledne ve 14:19 a do Prahy přijede v 19:24.

Kratší dobu tam dále jede například autobus Student Agency, kterým cesta trvá čtyři a půl hodiny. Za pět hodin zvládne do Trenčína dojet z Prahy i dopravce SAD Humenné. Déle naopak trvá spoj s přestupem v Bratislavě - v takovém případě cesta zabere déle než sedm hodin. Podobně pomalá je i cesta vlakem s přestupem v Žilině.

"Počítám, že největší zájem bude o přímé spojení z Uherského Brodu, Bojkovic, Slavičína nebo Bylnice do Prahy. Právě z těchto míst neexistuje žádné expresní přímé spojení s hlavním městem. Buď musíte přestupovat, nebo využít často zastavující rychlíky z Luhačovic," říká ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka. Připomíná, že do Trenčína přímý vlak z Prahy nebo Olomouce zatím vůbec nejezdí.

Hlavní činností Arrivy je linková autobusová doprava. Skupina v České republice provozuje 2000 autobusů, 35 trolejbusů, pět vlaků osobní dopravy a zaměstnává téměř 3200 lidí. Celkový obrat společnosti převyšuje čtyři miliardy korun, ročně přepraví přes 115 milionů cestujících.

Železniční stanici na severu Japonska nechávají otevřenou kvůli jedinému pasažérovi. Zruší ji teprve po závěrečných zkouškách osmnáctileté studentky. | Video: Reuters |  01:36

autoři: ČTK, Tereza Holanová

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama