Na Tour se pojede o pohár z Česka. Lasvit nahradila Preciosa

Michal Šenk
30. 6. 2015 19:38
Výroba poháru pro vítěze Tour de France se z malé sklárny Ajeto v Novém Boru přestěhovala do Preciosy v Kamenickém Šenově.
Designér trofeje pro Tour de France Peter Olah
Designér trofeje pro Tour de France Peter Olah | Foto: Škoda Auto

Mladá Boleslav - Celkový vítěz cyklistického závodu Tour de France ve žlutém trikotu, nejlepší jezdec do 25 let v bílém dresu, nejlepší sprinter v zeleném a vrchař v puntíkovaném zvednou za necelý měsíc nad hlavu skleněné poháry z Česka. Sponzor Tour de France Škoda Auto však změnil partnera. Poháry letos nevyráběl Lasvit jako v dřívějších ročnících, ale společnost Preciosa.

"Preciosa nabídla inovativní patentovanou technologii, kterou jsme se rozhodli využít pro výrobu," vysvětluje střídání mezi dvěma sklářskými rivaly mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík.

Poslední čtyři poháry pod dohledem designérů automobilky vyráběl Lasvit ve sklárně Ajeto v Novém Boru. Letošní modely vznikaly v Kamenickém Šenově, sídle Preciosy.

Stejně jako v minulosti ale materiálem zůstal křišťál. Trofej měří na výšku 60 centimetrů a váží 4 kilogramy. Tvar zůstal také stejný.

"Povrch zdobí takzvaný hvězdný prach, tisíce drobných krystalů, které pokrývají dynamicky elegantní skleněné těleso a zvýrazňují jeho vzhled," představuje svůj návrh designér Škody Auto i této trofeje Peter Olah.

Škoda letos poprvé sponzoruje i zelený trikot pro nejlepšího sprintera. U té příležitosti pro jejich nositele vyrobila i novou trofej ze zeleného skla. Automobilka dosud sponzorovala bílý trikot pro vedoucí závodníky v kategorii do 25 let.

 

Právě se děje

Další zprávy