Milionová pokuta pro Vodafone platí. Datový tarif nabízel agresivně, rozhodl ČTÚ

ČTK ČTK
29. 9. 2015 10:29
Vodafone aktivoval zákazníkům bez jejich vědomí službu, která jim po vyčerpání objemu dat automaticky umožnila čerpat další - za poplatek. Český telekomunikační úřad zamítl nyní odvolání operátora proti milionové pokutě a potvrdil, že jde o agresivní obchodní praktiku. Vodafone chce nyní úřad požádat o přezkumné řízení a zároveň se obrátit na soud. Kvůli podobné nabídce úřad šetří i konkurenční O2.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Český telekomunikační úřad (ČTÚ) potvrdil Vodafonu pokutu jeden milion korun za to, že zákazníkům bez jejich vědomí aktivoval službu, která jim po vyčerpání objemu dat automaticky za poplatek umožnila čerpat další. Zamítl odvolání operátora s tím, že jde o agresivní obchodní praktiku. Úřad to dnes uvedl v tiskové zprávě. Vodafone sdělil, že chce požádat ČTÚ o přezkumné řízení a zároveň se obrátit na soud. Kvůli podobné nabídce ČTÚ šetří i konkurenční O2.

Vodafone podle rozhodnutí regulátora musí do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby "Data nad rámec balíčku".

Službu operátor aktivoval v září 2014 všem zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a službu nevypnuli, Vodafone za poplatek 49 Kč umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti. Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což úřad vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.

"Souhlasíme s tím, že ČTÚ, stejně jako Vodafone, chrání práva spotřebitelů. Věříme proto, že zákazníci mají právo na nepřerušované užívání svých datových služeb a takové řešení jsme jim nabídli. Při zavádění nového účtování datových služeb jsme hledali zákaznicky nejpřívětivější řešení a věříme, že jsme uspěli. Vidíme to i z minimálního počtu žádostí o odpuštění ceny za nákup dalšího objemu dat," řekla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Vodafone poskytuje služby 3,3 milionu zákazníků. Jeho rychlá datová síť LTE pokrývá 92 procent populace a pokrývá 83 procent území České republiky.

 

Právě se děje

Další zprávy