Mall.cz chce letos zdvojnásobit nabídku zboží, míří i do Chorvatska

ČTK ČTK
10. 2. 2016 12:45
Na více než 300 tisíc chce letos rozšířit počet nabízených položek Mall.cz, druhý největší tuzemský e-shop. Plánuje také otevřít další kamennou prodejnu a do roku 2017 čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy.
Vít Endler, výkonný ředitel Mall.cz.
Vít Endler, výkonný ředitel Mall.cz. | Foto: ČTK

Praha - Druhý největší tuzemský e-shop Mall.cz čeká letos nárůst obratu meziročně o pětinu. Ve finančním roce 2014/2015 tržby Netretail Holding, mateřské firmy Mall.cz, stouply na 9,75 miliardy korun z 8,0 miliardy o rok dříve.

Internetový obchod letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment z nynějších 170 tisíc na více než 300 tisíc položek. "Posílit by měly například kategorie zboží jako nábytek, sportovní vybavení či móda. Velký potenciál je také u zboží v kategorii dům a zahrada," uvedl výkonný ředitel Netretail Holding Vít Endler. Největší nárůst poptávky byl loni v kategoriích foto, dům a zahrada, hračky či vybavení domácností.

Mall před dvěma týdny také vstoupil na chorvatský trh. Jde o šestou zemi, kam expanduje. V nabídce e-shopu Mall.hr je v tříměsíčním testovacím režimu 10 tisíc produktů. "Tím pokračuje expanze v zemích bývalé Jugoslávie. Zatím Chorvatsko budeme obsluhovat přes náš slovinský tým, nebudujeme tam mít sklad," říká Endler.

Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu společnosti se každý rok zvyšuje. "Již loni se zahraniční pobočky vyrovnaly českému trhu. V letošním finančním roce se podíl ČR dostane pod 50 procent," řekl Endler. Nyní obchod kromě ČR působí v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku.

V Česku má nyní Mall.cz 18 kamenných prodejen, další by mohla vzniknout v Mladé Boleslavi. Do roku 2017 chce internetový obchod čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy na 150 tisíc expedovaných kusů zboží za den. Loni to bylo průměrně 35 tisíc až 45 tisíc kusů, v rekordním dnu o Vánocích pak 57 tisíc kusů.

Společnost chce v budoucnu klást větší důraz na mobilní nakupování. Podíl návštěvnosti přes mobilní zařízení dosáhl loni 23 procent, na tržbách se nákupy přes mobily a tablety podílely z 16 procent. Letos e-shop očekává, že přes mobilní zařízení bude k webu přistupovat 30 až 35 procent zákazníků.

Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila v lednu investiční skupina Rockaway. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Transakci nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

 

Právě se děje

Další zprávy