Jízdenku za autobus zaplatíte bezkontaktní kartou, novinka míří i do Karlovarského kraje

ČTK ČTK
22. 2. 2016 13:05
Společnost Autobusy Karlovy Vary zavádí možnost placení jízdného bezkontaktní kartou, a to jak v městské dopravě v Sokolově a Chebu, tak na některých meziměstských linkách.
Bezkontaktní platba v liberecké MHD (ilustrační foto).
Bezkontaktní platba v liberecké MHD (ilustrační foto). | Foto: Mastercard

Cheb - Společnost Autobusy Karlovy Vary jako první dopravce v Karlovarském kraji zavede od 29. února platbu v autobusech pomocí bezkontaktní bankovní karty. "Zatím bude systém fungovat v autobusech MHD v Sokolově a Chebu, později i v meziměstské dopravě," řekl novinářům ředitel společnosti Zdeněk Suchan.

Dopravní společnost pořídila 35 nových palubních počítačů, které umožní platbu jízdného jak čipovou kartou Autobusů Karlovy Vary, tak nově i běžnou bezkontaktní bankovní kartou. Banky už většinou jiné karty nevydávají. Podle zástupců společnosti MasterCard je už těchto karet mezi lidmi 80 až 90 procent.

"Přinese to zvýšení komfortu pro cestující v době, kdy většina občanů už bezkontaktní kartu má. Nejprve to zavedeme v Sokolově a Chebu a od 1. března osadíme dalších deset autobusů, asi na linky do Plzně, Prahy a podobně," uvedl Suchan.

Platební terminály v autobusech společnosti jsou navíc připraveny do budoucna i na to, že by na nich mohli platit i držitelé jiných dopravních karet, například Karlovarské karty, která je úzce navázána na Plzeňskou kartu.

Podle Suchana asi 65 procent cestujících v MHD platí čipovou kartou dopravce, zbytek zatím musel mít po ruce drobné, aby mohl platit v hotovosti. Nyní přibude možnost jen říct řidiči, jaký typ jízdenky cestují chce, a pak jen mávnout kartou nad terminálem.

Platba v hotovosti zůstane, ale jen u řidiče, přičemž bude možná jen mincemi. Cílem Autobusů Karlovy Vary je postupně přejít na bezhotovostní platby téměř úplně. Ředitel by považoval za úspěch, kdyby se do roka bezhotovostně platilo v 70 až 80 procentech případů.

Náklady na pořízení nových odbavovacích strojků byla kolem sedmi milionů korun. Firma je ale stejně musela vyměnit, protože dosavadní už nevyhovovaly. Nový systém odbavování se neprojeví ani ve výši dotací od měst, která si MHD objednávají, ani v ceně jízdného.

 

Právě se děje

Další zprávy