Vznikl v nesprávnou dobu, vývoj se nezaplatí. Gigantický A380 doplácí na trend úspor

Klikněte pro vstup do galerie.
Konsorcium Airbus ohlásilo konec legendy. Přestane vyrábět největší letoun pro osobní přepravu model A380 superjumbo. Důvodem je malý zájem leteckých společností. Aerolinky místo něj dávají přednost menším letounům.
Hřebíčkem do rakve modelu superjumbo byl krok letecké společnosti Emirates. Ta snížila svou původní objednávku na A380 a místo nich si vybrala sedmdesátku menších modelů. Na obrázku jeden z nástupců A330-900.
Důvodů, proč aerolinky nechtějí čtyřmotorové obry, které pojmou až 853 zákazníků, je několik. Hlavním aspektem jsou peníze. Roli hraje samotná cena, která u A380 může činit podle tabulek Airbusu až 10 miliard korun a cena jeho nástupce A330-900 je zhruba 6,7 miliardy korun. Mimořádně drahý je i provoz letounu.
Letoun zatím neměl žádnou nehodu se smrtelnými následky. Nejvážnější incident se stal v listopadu 2010, když se stroji společnosti Quantas za letu roztrhl motor, posádka se ale dokázala vrátit na letiště v Singapuru. Následně ale musel výrobce pohonné jednotky, firma Rolls-Royce, provést úpravy na letounech s jejími motory.
Foto: Reuters
ČTK Ondřej Neufus ČTK, Ondřej Neufus
14. 2. 2019 11:49
Konsorcium Airbus ohlásilo konec legendy. Přestane vyrábět největší letoun pro osobní přepravu model A380 superjumbo. Důvodem je malý zájem leteckých společností. Aerolinky místo něj dávají přednost menším letounům.
 

Právě se děje

Další zprávy