Šedý dovoz je levnější, ale pozor na reklamace

Veronika Skálová Veronika Skálová
29. 11. 2010 11:38
Zboží z neoficiálního dovozu může reklamovat jen prodejce.
Pokud jste v českém internetovém obchodě koupili iPad, Pak jde nepochybně o "šedý dovoz". Oficiálně se u nás zatím neprodává.
Pokud jste v českém internetovém obchodě koupili iPad, Pak jde nepochybně o "šedý dovoz". Oficiálně se u nás zatím neprodává. | Foto: Reuters

Brno - Není nijak v rozporu se zákonem, ale raději si na něj dejte pozor. Takzvaný šedý dovoz, tedy prodej zboží z neoficiální distribuce ze zahraničí, má pro české zákazníky mnoho kladů.

Díky tomu, že některé internetové obchody nakupují svůj sortiment v zahraničí, se dostanou i k výrobkům, které se v Česku oficiálně neprodává. Příkladem za všechny může být například tablet iPad od firmy Apple, který ještě na český trh oficiálně nevstoupil.

V jiných případech může být takto dovezené zboží o stokoruny až tisícikoruny levnější než zboží z oficiálního dovozu. Má to ale háček.

I když může být zboží vybaveno českým návodem, autorizovaný servis jej k reklamaci nepřijme. Reklamaci musí vyřídit prodejce, který zboží do Česka dovezl. A jejich přístup se liší.

"Někteří prodejci mají v obchodních podmínkách na reklamaci vyhrazenou delší dobu, někteří se snaží reklamacím vyhýbat. Jsou však i prodejci, kteří zboží ze šedého dovozu bez problémů reklamují na své náklady, vyřizují reklamace včas a zákazník tak není nijak omezen," konstatoval Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

Právě to je důvod, proč srovnávač na zboží, které nepochází z oficiální distribuce, na svých stránkách upozorňuje. Pro zákazníka to znamená dobře prostudovat reklamační řád prodejce, nebo pečlivěji najít reference jiných zákazníků. Šedý dovoz totiž mnohdy prodávají i prověřené eshopy, které poskytují odpovídající servis.

 

Právě se děje

Další zprávy