Operátorům přenos čísla sem tam drhne

Michal Najman
24. 4. 2006 0:00
Praha - Přechod k jinému mobilnímu operátorovi se stávajícím telefonním číslem není stále v realitě úplně nejjednodušší.
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone | Foto: Aktuálně.cz

Přenositelnost čísla byla Českým telekomunikačním úřadem prezentována jako krok ke zlepšení konkurence na trhu mobilních operátorů. Po jejím spuštění ji využily desítky tisíc zákazníků, kteří cítili potřebu změny.

Týden čekání a nic

Že přenositelnost není - ani po třech měsících od zavedení - bezproblémová, se však přesvědčují mnozí klienti. Operátoři se vymlouvají jeden na druhého, ztrácejí dokumentace, účtují zákazníkům za služby i po zrušení smlouvy a protahují termíny.

"Ani týden po datu, ke kterému mělo být mé číslo přeneseno od T-Mobilu k Vodafonu, se nic neděje. Stále mi funguje T-Mobile a Vodafone zůstává hluchý," hovoří o své zkušenosti jedna z nespokojených zákaznic.

Pro to, že ani zpětně není vše bez zádrhelů, hovoří zkušenost dalšího zákazníka. Ten se pokoušel přejít v opačném směru, tedy od Vodafonu k T-Mobilu. Bohužel také neúspěšně. Operátoři mají mezi sebou problém komunikovat a v případě tohoto zákazníka dokonce ztratili veškerou dokumentaci.

"Ani po dvou měsících stále nejsem převeden, operátoři házejí vinu jeden na druhého bez zjevné snahy problém řešit," řekl deníku Aktuálně.cz další ze zákazníků.

Problém se netýká jen přechodu mezi těmito dvěma společnostmi. Při všech šesti cestách přechodu, mezi všemi třemi operátory se zákazníci setkali s většími či menšími problémy. Svědčí o tom mnohé internetové diskuse, kde zákazníci problémy popisují.

Problémy? Jsou jich jen desítky

Podle vyjádření společnosti Vodafone může k menším problémům docházet, jedná se však řádově o desítky případů.

"Na převoditelnosti čísel jsme jednoznačně vydělali. Získali jsme desítky tisíc zákazníků," uvedl tiskový mluvčí společnosti Vodafone Jakub Hrabovský.

Ani Eurotel se k problémům nechce znát. "Jednotlivé případy existují, jedná se ale o výjimky, které ale řešíme individuálně a rychle," řekl deníku Aktuálně.cz Pavel Kaidl, tiskový mluvčí společnosti Eurotel.

 

Právě se děje

Další zprávy