reklama
 
 

Češi patří k nejšťastnějším zaměstnancům na světě, ukázal průzkum v 55 zemích

23. 1. 2016
Ne vždy platí, že nejbohatší národy mají nešťastnější zaměstnance na světě. Například Velká Británie skončila až na 29. místě a USA na 30. místě z padesáti pěti zkoumaných zemí. Česko překvapilo devátým místem. Nejméně jsou zaměstnanci spokojení v Japonsku.
Hlavní zprávy

Praha – Češi jsou devátí nejspokojenější zaměstnanci na světě. Ukázal to průzkum švédské společnosti Universum, která zjišťovala u 250 tisíc pracovníků v 55 zemích světa, jak se cítí ve svém zaměstnání. V Česku se výzkumníci ptali více než 2700 lidí.

Zjišťovaly se tři oblasti: spokojenost v současném zaměstnání; pravděpodobnost, že zaměstnanec doporučí svého současného zaměstnavatele ostatním, a loajálnost k zaměstnavateli, tedy jestli daný člověk nechce v blízké budoucnosti práci změnit.

Česko se umístilo osmým Řeckem a desátým Ruskem. "Ze tří základních oblastí, které jsou důležité pro sestavení tohoto žebříčku − loajálnost, spokojenost a doporučení − je Česko nejsilnější v oblasti loajálnosti zaměstnanců, tedy ochotě nezměnit zaměstnání v blízké budoucnosti," upřesňuje Tomáš Rašner, šéf společnosti Studenta Media a regionální manažer Universa pro Česko.

Průzkum také ukazuje na zajímavý fakt: ne vždy platí, že nejbohatší národy mají nešťastnější zaměstnance na světě. Například nejsilnější ekonomika světa, Spojené státy americké, je v žebříčku až na 30. místě. A Velká Británie skončila až na 29. místě, tedy daleko za Českem nebo za ekonomicky klopýtajícím Řeckem.

Nejméně jsou zaměstnanci spokojení v Japonsku, ve velmi vyspělém a ekonomicky silném státě. "Musíme oddělit kulturní chápání spokojenosti v práci a psychologickou rovinu pracovní spokojenosti. Je jasné, že kritéria průměrného Asijce pro ,dobrou práci' jsou jiná než běžného Čecha. Asiati jsou tradičně více věrní firmě, pracují tvrději, nevadí jim hierarchie, Evropané chtějí více svobody, menší pracovní nasazení, mají rádi spolurozhodování," podotýká Dalibor Špok, psycholog se zaměřením na psychologii v byznysu.

Tvůrci studie vysvětlují, že například v případě Řecka je spokojenost zaměstnanců nasnadě: kvůli špatné ekonomické situaci a neochotě firem nabírat si Řekové váží svých pracovních míst, což se projevuje v loajalitě zaměstnanců, jednom z kritérií výzkumu.

Čtěte více na webu Hospodářských novin.

autor: Zuzana Keményová

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama