Zdražování aut pokračuje. Prošli jsme cenové změny

Radek Pecák Radek Pecák
6. 1. 2015 10:00
Zájemci o nové vozy si musí připlatit, případně za stejné peníze dostanou o něco méně než dosud - například "chudší" základní výbavu.
Většina verzí Fordu Fiesta zdražila o čtyři tisíce korun.
Většina verzí Fordu Fiesta zdražila o čtyři tisíce korun. | Foto: Ford

Praha - Krok tuzemské automobilky Škoda, která od loňského prosince zvýšila ceny u všech svých modelů s výjimkou fabie, následují na začátku roku 2015 některé další značky. Zájemci o nové vozy si tak musí připlatit, případně za stejné peníze dostanou o něco méně než dosud - například "chudší" základní výbavu.

K podobně razantnímu a plošnému zdražení jako Škoda se ale zatím žádné tuzemské zastoupení zahraniční automobilky neodhodlalo. Vyplývá to z průzkumu online deníku Aktuálně.cz a specializovaného portálu vybermiauto.cz.

Zdražuje Ford i Francouzi

Z aut, které patří mezi nejprodávanější v tuzemsku, zdražil například Ford Fiesta. Tří- i pětidveřová verze tohoto vozu zdražila o čtyři tisíce korun, zájemce si tedy musí připravit nejméně 222 990 korun. O stejnou částku je nyní dražší také rodinný velkoprostorový vůz B-Max, základní verze nově přijde na 293 990 korun. (Podrobné informace naleznete zde.)

"Podobně jako konkurence jsme museli reagovat na stále rostoucí ceny vstupů. Dalším důvodem je současný kurz koruny," vysvětlil důvody mluvčí tuzemského zastoupení Fordu Martin Linhart.

Citelněji - o deset tisíc korun - navýšila cenu automobilka Renault u modelu Kangoo. Základní verze nyní přijde na 349 900 korun.

O tři a půl tisíce zvýšila značka Citroën cenu loňské novinky - vozu C4 Cactus. Verzi Live s benzinovým motorem 1,2 teď dealeři nabízejí za 333 400 korun.

Komplikovanější zásah do ceníku zvolil Mercedes-Benz u manažerského vozu Mercedes třídy E. Zdražení se sice netýká základní verze, kterou si lze nadále koupit bez tisícikoruny za milion korun, ale ostatní motorizace a výbavy podražily v rozmezí 2420 až 6050 korun. Kromě toho stouply ceny prvků příplatkové výbavy o necelé jedno procento. U navigace, parkovacího asistenta, vyhřívaných sedadel a podobně, což jsou položky v řádu desetitisíců korun, se tedy bude připlácet vždy několik stovek korun.

Cena stejná, výbava horší

Jinou cestu zvolilo zastoupení značky Hyundai u velkého luxusního SUV Grand Santa Fe. Jeho cena sice zůstala stejná  (1 199 990 korun), avšak ze seznamu prvků základní výbavy některé ubyly. Konkrétně jde o menší kola, adaptivní světlomety, bezklíčkové odemykání a startování a třeba i zásuvku na 230 voltů.

Velkou práci s úpravami cen si dal Peugeot. Měnil je oběma směry u velké části nabízených aut. Například u městského vozu 208 zdražil některé verze až o tři tisíce, jiné až čtyři tisíce zlevnil. Obdobné je to i modelu 301. U vozů 3008 a 5008 se ceny hýbaly převážně směrem vzhůru, naopak vůz 508 zlevnil. (Podrobný přehled najdetezde.)

Na tuzemském trhu s novými auty se ale po Novém roce odehrávají i cenové pohyby opačným směrem. Levnější je například vůz Nissan Qashqai - v závislosti na motorech a výbavě v od pěti do třiceti tisíc korun. (Na tomto místě pak najdete další změny v ceníku této značky.)

 

Právě se děje

Další zprávy