Nový VW Passat se odhaluje. Techniku zdědí i superb

Radek Pecák Radek Pecák
26. 5. 2014 15:07
Jednou z technických vychytávek bude i asistent, který zvládne sám zaparkovat auto i se zapojeným přívěsem.
Příď bude podle zatím zveřejněných skic agresivnější.
Příď bude podle zatím zveřejněných skic agresivnější. | Foto: Volkswagen

Osmá generace manažerského vozu Volkswagen Passat se objeví na trhu ještě letos na podzim. Již nyní ale největší evropská automobilka začala s prozrazováním některých technických detailů. Konečný vzhled a ceny auta odtajní až později.

Pro Čechy je Volkswagen Passat zvláště atraktivní i proto, že se vždy porovnává i s domácím modelem Škoda Superb. To, co se objeví pod kapotou a v útrobách passatu, dostane po čase i vlajková loď mladoboleslavské automobilky. Tak tomu bude i nyní. Superb se navíc představí s odstupem pouhých několika měsíců za passatem, na počátku příštího roku.

Možnosti velkých technických změn nabízí konstruktérům obou vozů nová modulární platforma MQB určená pro vozy střední třídy, které se vyrábí v koncernu Volkswagen.

Struktura karosérie by i po odlehčení měla náležitě chránit cestující při nárazu.
Struktura karosérie by i po odlehčení měla náležitě chránit cestující při nárazu. | Foto: Volkswagen

Také díky tomu bude nový passat v porovnání s tím dosud prodávaným o 85 kilogramů lehčí. Podíl karosérie na této dietní proceduře je přesně čtvrtinový, největší díl se ušetří na motorech, ale také na nápravách, elektrické výbavě či lehčí klimatizaci.

Přestože má být nový passat stejně dlouhý, jako je ten stávající, prostoru uvnitř bude více. Tisková zpráva se zmiňuje o přidaných 33 milimetrech v kabině na délku. Z toho je jasné, že dozadu si pohodlněji sednou i vyšší jedinci.

Objem zavazadlového prostoru v kombi verzi má činit 650 litrů.

Obrázek neuvádí přesné proporce, faktem ale je, že vůz má být nyní nižší.
Obrázek neuvádí přesné proporce, faktem ale je, že vůz má být nyní nižší. | Foto: Volkswagen

Passat do zásuvky

Zásadnější změny se odehrají pod kapotou. Poprvé v historii se ve výbavě ocitne hybridní pohon. Půjde o takzvaný plug-in hybrid, tedy s možností dobíjení ze zásuvky. Čistě na elektřinu bude automobil schopný ujet padesát kilometrů.

Také nový passat bude schopen, stejně jako ten současný, jezdit dále na stlačený zemní plyn a pochopitelně i na naftu a benzin.

Nabídka klasických spalovacích motorů bude zahrnovat turbodiesely s výkony až 240 koní se zdvihovým objemem válců buď 1,6, nebo 2,0 litru. Benzinové motory budou mít objemy 1,4, 1,8 a dva litry a nejvýkonnější vyprodukuje až 280 koňských sil.

Sám couvá i s přívěsem

Konstruktéři zásadním způsobem přepracovali interiér. Ve vyšších výbavách nahradí klasické přístrojové ukazatele jeden obří displej s úhlopříčkou 12,3 palce.

Elektronická výbava umožní přes bluetooth spárování dvou telefonů naráz, zobrazování funkcí z displeje chytrého telefonu na displeji vozu a také WLAN síť na palubě.

Další funkce nového passatu uvítají hlavně ti, pro které není parkování zrovna zábavou. Automobil bude díky kamerám zobrazovat pozici vozu i z ptačí perspektivy, elektronika zvládne samočinně zaparkovat jak do řady, tak i kolmo k chodníku.

Světovou premiéru má mít systém, který dokáže couvat s přívěsem na žádané místo. Řidič nejprve navolí žádanou parkovací pozici, zařadí zpátečku a přidává plyn či šlape na brzdu. Kamery monitorují pohyb karavanu či jiného přívěsného vozidla a elektronika točí volantem.

Z vozů Audi se do passatu dostanou i luxusní sedadla s masážní funkcí nebo zábavní systém pro cestující vzadu. Toto všechno ale bude pochopitelně za příplatek.

 

Právě se děje

Další zprávy