Nový hybridní passat ujede na elektřinu padesát kilometrů

Radek Pecák Radek Pecák
27. 7. 2015 14:52
Techniku manažerského vozu značky Volkswagen využije za několik let také tuzemská Škoda Superb.
Dobíjecí zásuvka je na přídi.
Dobíjecí zásuvka je na přídi. | Foto: Volkswagen

Prvním manažerským automobilem značky Volkswagen, který je schopen ujet desítky kilometrů čistě na elektrickou energii, se stává verze Passat GTE. Výroba auta právě začíná.

Technické údaje o tomto voze, který se za několik let stane "dárcem orgánů" také pro hybridní verzi mladoboleslavského superbu, jsou skutečně zajímavé.

Kombinovaná spotřeba benzinu činí na sto kilometrů pouhých 1,6 litru a kombinovaná spotřeba elektřiny 12,2 kWh - rovněž na sto kilometrů. Druhý uvedený údaj patří karosářské variantě sedan, kombi, které se rovněž bude nabízet, vyžaduje o dvě desetiny kWh více.

Auto se bude nabízet jak ve verzi sedan, tak i kombi.
Auto se bude nabízet jak ve verzi sedan, tak i kombi. | Foto: Volkswagen

Volkswagen v tiskové zprávě uvádí, že kapacita baterií uložených pod podlahou ve střední části vozu postačuje na ujetí vzdálenosti 50 kilometrů v hodině. Elektrický mód je možno aktivovat tlačítkem, třeba na konci jízdy při vjezdu do města. Na elektřinu je možno jet až do rychlosti 130 km/hod.

Elektromotor, přestože má solidní výkon 85 kW (115) koní, ale bude při řadě jízd hrát pouze pomocnou roli. Spolu s ním je pod kapotou umístěn ještě benzinový turbomotor 1,4 TS (výkon 115 kW - 156 koňských sil) a potenciál obou motorů je možno po stisknutí tlačítka GTE využívat souběžně.

Baterií je ve voze méně než v klasickém elektromobilu.
Baterií je ve voze méně než v klasickém elektromobilu. | Foto: Volkswagen

V takovém případě má soustrojí výkon  160 kW (218 koní), což umožňuje dosažení nejvyšší rychlosti 225 km/hod. Zrychlení z nuly na 100 km/hod trvá 7,4 sekundy.

Dobíjení baterií z běžné zásuvky trvá zhruba čtyři a čtvrt hodiny, zhruba na polovinu se tato doba zkrátí při použití takzvaného wallboxu, který využívá napětí 400 Voltů.

Protože Volkswagen o GTE hovoří jako o samostatné výbavové linii, odlišuje se vůz od běžných passatů také vzhledem.

Foto: Volkswagen

Dominantním prvkem nového vozu je speciální přední nárazník, v chromované masce chladiče je rovněž výrazný modrý pruh. V interiéru zaujme hlavně jiný panel sdružených přístrojů.

V České republice se automobil začne prodávat až na jaře příštího roku, jelikož výrobní kapacitu zatím vyčerpaly země, kde je elektromobilita státem podporovaná. Ceny tudíž zatím stanoveny nebyly.  

 

Právě se děje

Další zprávy