Volkswagen "supergolf" R 400 nakonec dostane 420 koní

Radek Pecák Radek Pecák
12. 11. 2014 12:02
Pod kapotou automobilu zůstane dvoulitrový benzinový turbomotor. Výkon ovšem naroste téměř na dvojnásobek oproti sportovní variantě GTI.
Přední část vozu vzbuzuje respekt.
Přední část vozu vzbuzuje respekt. | Foto: Volkswagen

Nejvýkonnější Volkswagen Golf v historii, vůz s označením R 400, se v sériové podobě s největší pravděpodobností představí za necelý rok na autosalonu ve Frankfurtu.

S odvoláním na představitele značky to uvedl britský magazín Car and Driver. Potvrdil tak informace, které již v dubnu získal online deník Aktuálně.cz na autosalonu v Pekingu, kde byl představen koncept tohoto vozu.

Oproti původním informacím však prý výkon vozu bude ještě vyšší - celých 420 koní. Dosud nejvyšší výkon získaný z dvoulitrového benzinového motoru, který má s 360 koňskými silami Mercedes A v provedení AMG, bude tedy překonán o celých 60 koní.

Foto: Volkswagen

Maximální točivý moment 450 Nm je u tohoto "supergolfu" přenášen prostřednictvím automatické převodovky DSG na všechna čtyři kola. Řadit lze i prostřednictvím páček na volantu.

Maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 280 kilometrů v hodině, zrychlení na stokilometrovou rychlost trvá jen 3,9 sekundy.

Volkswagen Golf 400 je vrcholem v řadě sportovních golfů, která začíná klasickým GTI a pokračuje golfem "R". Oproti němu má ovšem o dva centimetry širší rozchod kol. Jinak prý zůstala technika podvozku zachována.

Foto: Volkswagen

Vůz se logicky odlišuje i designem. Přední nárazník má mohutné karbonové vstupy chladícího vzduchu, boční prahy jsou rozšířeny karbonovými nástavci a vzadu je na horních dveřích dvojitý spojler. Dva výfukové otvory uprostřed zadního nárazníku mají průměr 110 milimetrů.

Stejně jako venku jsou i uvnitř jedovatě žluté doplňky. Závodní sedačky naleznou  cestující jak vpředu, tak i vzadu.

 

Právě se děje

Další zprávy