Rekordmani dojeli za devět dní z Norska na jih Afriky. Teď plánují 23 tisíc kilometrů přes Ameriky

Jan Markovič Jan Markovič
11. 7. 2016 12:56
Za pět dní se jim podařilo objet celou Austrálii a za necelých devět dorazili z nejsevernějšího bodu Evropy až na nejjižnější cíp Afriky. Teď má před sebou tým projektu The Longest Drive (nejdelší jízda) další výzvu. Chce překonat rekord na panamerické dálnici a znovu se tak zapsat do Guinessovy knihy rekordů.
Posádka projektu The Longest Drive se svým speciálně upraveným Porsche Cayenne.
Posádka projektu The Longest Drive se svým speciálně upraveným Porsche Cayenne. | Foto: The Longest Drive

Dojet s autem z jednoho extrémního místa na druhé je snem mnoha nadšenců. Tým projektu The Longest Drive tak rozhodně není prvním, který chce překonat 23 tisíc kilometrů dlouhou silnici mezi městem Ushuaia na nejjižnějším cípu Argentiny a jedním z nejsevernějších měst na Aljašce Prudhoe Bay.

Současným držitelem rekordu je tým, kterému se v roce 2011 podařilo tuto vzdálenost urazit za 11 dní, 17 hodin a 22 minut ve Volkswagenu Touareg. Členové projektu The Longest Drive si věří a chtějí tento čas porazit. Podle zkušeností by to přitom pro ně nemusel být velký problém.

Letos v květnu se totiž dokázali zapsat do Guinessovy knihy rekordů, když z nejsevernějšího cípu Norska, mysu Nordkapp, dojeli až na Cape Agulhas (Střelkový mys), tedy nejjižnější bod Afriky. Zabralo jim to 9 dní, 4 hodiny a 9 minut. Do výsledku se započítává i „trestný čas“, protože kvůli bezpečnostnímu riziku v Sýrii se z Turecka do Egypta přepravili letecky. Za sebou mají i rekordně rychlý objezd Austrálie.

Tým The Longest Drive se skládá ze tří nadšenců. Jeho vedoucím je Jan Kalmar, automobilový instruktor. Používá speciálně upravené Porsche Cayenne, které má tři sedadla (jedno sklápěcí na spaní), bezpečnostní rám, připojení k internetu a celou řadu další výbavy. Auto je v pohybu 24 hodin denně, staví se jen na hraničních přechodech a kvůli tankování. Týmu se daří obvykle ujet okolo 2000 kilometrů za den.

Bezpečnostní výbava je přitom potřeba. Tým musel například cestu z Norska do Jihoafrické republiky opakovat. Při prvním pokusu se jejich vůz při nočním přejezdu střetl se zvěří a nemohl v jízdě pokračovat.

Pokus o nejrychlejší přesun po panamerické dálnici se zřejmě uskuteční v srpnu příštího roku. Tým tedy potřebuje rok na plánování trasy, vyřízení dokumentů a další přípravu. Momentálně například řeší, jak překonat Darién Gap, což je hraniční pásmo mezi Kolumbií a Panamou, kde je silnice přerušena pralesem.

Akce by se tentokrát také mohlo účastnit víc upravených vozů. Vývoj příprav lze sledovat na Facebooku nebo na oficiálním webu týmu The Longest Drive.

 

Právě se děje

Další zprávy