reklama
 
 

Test Kia Carens: Příjemné cestování v prostoru

9. 11. 2013
Seznam výbavy je zejména ve vyšších verzích velmi bohatý
Hlavní zprávy

Technické údaje a cena:

  • Výkon motoru: 136 koní
  • Maximální točivý momen : 331 Nm
  • Maximální rychlost: 191 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
  • Kombinovaná spotřeba: 4,8l /100 km
  • Zavazadlový prosto: 492 l
  • Délka vozu: 452,5 cm
  • Výška: 160,5 cm
  • Základní cena vozu s testovaným motorem: 484 980 Kč

 

 

Segment vozů kategorie MPV v současné době nepatří k těm nejvíce sexy. Přesto to však není kategorie, která by hlavně kvůli vzrůstající oblibě sportovně užitkových aut brzy zmizela v propadlišti dějin. Naopak může zažít novou renesanci, jak o tom svědčí například představené plány prémiových automobilek BMW či Audi.

Kia Carens, jejíž novou generaci redaktor online deníku Aktuálně.cz získal k týdennímu testu, je typickým zástupcem této třídy. Nechybí jí nic, co zákazníci od podobných aut očekávají. Tedy dostatečně velký zavazadlový prostor a v něm i připravené sedačky pro eventuální další dva cestující, posuvné a všemožně nastavitelné samostatné sedačky ve druhé řadě a spoustu úložných prostor.

K tomu podvozek, který je připraven pro dlouhé cestování spíše poklidným než sportovním tempem. Pokud by se řidič rozhodl projet nějakou ostřejší zatáčku rychlejším tempem, auto to zvládne, ale ostatní cestující se zřejmě rychle ozvou, že se jim podobné náklony karosérie vůbec nelíbí.

Vůz byl poháněn turbodieselovým motorem 1,7 s výkonem 136 koní, který má dostatek síly i pro předjíždění, ale není stavěn pro rychlou jízdu v levém pruhu na německé dálnici.

Pokud řidič jezdí klidně a s rozvahou, není problém udržet při dodržování dálniční stotřicítky spotřebu lehce pod hranicí sedmi litrů na sto kilometrů, ve městech spotřeba šplhá cca na osm litrů a mimo město lze jezdit "i za šest".

Na ovládání si rychle zvyknete

Řazení šestistupňové manuální převodovky bylo bez problémů. Žádné zadrhávání, žádný "gumový" projev. Výhled z vozu je nadprůměrný, výhrady nelze mít ani k brzdám. Podobně jako třeba u modelu cee´d je i v tomto voze k dispozici nastavitelný posilovač řízení a stejně jako ve zmíněném cee´du je prakticky zbytečný. Nejlepší je totiž využívat přednastavený účinek posilovače.

Kdyby toto tlačítko na volantu chybělo, mnozí řidiči by ho vůbec nepostrádali. Navíc právě tlačítek na volantu je příliš mnoho. Ovládá se jimi nejen rádio a tempomat, ale třeba i palubní počítač a hands free. Jinak je ale rozmístění ovládacích prvků kolem řidiče v pořádku. Potěší i kvalita použitých materiálů a jejich zpracování.

Současná Kia Carens obsahuje řadu prvků, které nejsou v této cenové a velikostní třídě obvyklé. Tak například vyhřívání volantu nebo zajímavou drobnost, kterou je vyjímatelné osvětlení zavazadlového prostoru.

Kia, podobně jako i další výrobci velkoprostorových vozů, nabízí i "tajné" úkryty, které se hodí například při výletech, při nichž člověk nechce vše stále nosit s sebou. Jsou pod koberečky v podlaze za opěradly předních sedadel.

Důvodů, proč by o tomto voze lidé, kteří s početnější rodinou cestují  často na delší vzdálenosti, měli přemýšlet, je rozhodně slušná řádka. Mezi dva dosud nezmiňované přidáváme sedmiletou záruku a nadprůměrně zdařilý design.

       

autor: Radek Pecák

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama