Takto budou vypadat nové škodovky, mají být sportovní. Škoda zveřejnila novou studii

Eva Srpová Eva Srpová
30. 8. 2018 8:00
Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první skici připravované studie Vision RS, která se ukáže v říjnu na pařížském autosalonu. Naznačuje, jak budou vypadat nové škodovky.
Skica odhaluje, jak bude vypadat nový koncept Škody jménem Vision RS. | Video: ŠKODA

Škoda Auto pustila do světa dvě skici připravované studie, která se odhalí na říjnovém pařížském autosalonu. Nese název Vision RS a má naznačit dvě věci.

Škoda totiž plánuje nový model, který by měl nahradit Rapid. Nic bližšího o něm automobilka nezveřejňuje, vedle toho, že jde o nový kompaktní vůz.

S vědomím toho, jak populární jsou aktuálně modely SUV, je nasnadě, že nová škodovka bude kompaktní crossover, který se v hierarchii Škody zařadí pod Karoq a ještě větší Kodiaq.

Vision RS prý také ukazuje, jakým designovým směrem se mají budoucí sportovně laděné škodovky ubírat. Modely, které Škoda souhrnně označuje RS, mají být dynamičtější, než na co jsme aktuálně u mladoboleslavských aut zvyklí.

Nová studie má i ukázat, jak budou vypadat budoucí škodovky. Mají být vizuálně dynamičtější.
Nová studie má i ukázat, jak budou vypadat budoucí škodovky. Mají být vizuálně dynamičtější. | Foto: Škoda Auto

Vision RS prý také odkazuje na sportovní minulost téměř 120 let staré automobilky. Písmena RS se poprvé použila v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, avšak do povědomí širší veřejnosti se dostala až s úspěšnými modely 130 RS. Pro označování sportovně laděných verzí je Škoda začala znovu používat v roce 2000.

Není náhodou, že studii Škoda přikládá větší důležitost, je totiž prvním velkým dílem šéfdesignéra automobilky Olivera Stefaniho, který do Škody Auto nastoupil před rokem. Nahradil Jozefa Kabaně, který poté nastoupil do BMW. Pod Kabaňovým vedením se ale připravil ještě například facelift Fabie, která přišla na trh letos v srpnu.

Při návrhu Vision RS se kladl důraz na aerodynamiku, přední světlomety jsou do karoserie zapuštěné velmi nízko, zádi zase dominuje výrazný difuzor a spoiler.

Škoda Visionu RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká, s rozvorem náprav 2650 mm. Karoq s rozvorem náprav 2638 mm je dlouhý 4382 mm, široký 1841 mm a vysoký 1603 mm, je tedy patrné, že v případě Visionu RS jde proporčně o menší vůz, avšak s rozvorem o 12 mm větším než u Karoqu. 

Na délku Vision RS měří skoro stejně jako Seat Ateca (4363 mm), španělské SUV má však identický rozvor s Karoqem. Uvnitř Visionu RS tedy zřejmě bude hodně místa, protože například Rapid má o 61 mm kratší rozvor než nová mladoboleslavská studie. Vůz zřejmě konečně využije platformu MQB od Volkswagenu.

K premiéře konceptu Vision RS dojde na autosalonu v Paříži, jehož brány se otevřou 4. října.

Souhrnné informace o modelech Škoda najdete tady.

Škoda Vision RS, nový koncept z Mladé Boleslavi.
Škoda Vision RS, nový koncept z Mladé Boleslavi. | Foto: ŠKODA
 

Právě se děje

Další zprávy