Škoda vyrovnala v srpnu historicky nejlepší umístění v Evropě. Ztratila ale podíl na trhu

Ondřej Běhal
15. 9. 2016 18:26
Zní to trochu paradoxně. Škoda Auto v srpnu skončila na devátém místě v evropském žebříčku nejprodávanějších značek nových aut, čímž vyrovnala historicky nejlepší měsíční umístění. Přesto se jí vlastně nedařilo, protože rostla méně než celý trh a ztratila na něm podíl. V červenci si dokonce proti loňsku pohoršila o deset procent.
Foto: Škoda Auto

V červenci skončila jedna dlouhá série na evropském trhu s novými auty. Třicet čtyři měsíců v řadě v meziročním porovnání nepřetržitě rostl. Teprve v červenci přišel pokles o necelá dvě procenta. Šlo však o výkyv způsobený větším množstvím víkendových dnů, což se potvrdilo v srpnu, který navázal na předchozí plusové měsíce a rostl při porovnání s loňským osmým měsícem o deset procent. Podobná situace nastala i na českém trhu, o kterém se dočtete zde.

Škodě Auto se prázdniny v Evropě stejně jako v Česku moc nevydařily i kvůli tomu, že v červenci vyhlásila celozávodní dovolenou a auta vyráběla jen tři dny. V sedmém měsíci si meziročně pohoršila o deset procent a v srpnu o tři procenta rostla. Dosáhla tak horších výsledků než celý trh. Přesto v srpnu skončila v žebříčku značek na devátém místě a vyrovnala tak své historicky nejúspěšnější umístění.

Dějiny přepisovali u Mercedesu. Ten v srpnu skončil dokonce čtvrtý, před Renaultem, Peugeotem i svými největšími konkurenty Audi a BMW. Nikdy na tom nebyl lépe.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním srpnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen     106 846 (1. i v celém roce 2016)

2. Ford                   55 317 (3.)

3. Opel                   55 198 (4.)

4. Mercedes          53 129 (7.)

5. Renault              52 067 (2.)

6. Audi                   47 283 (6.)

7. BMW                 46 788 (8.)

8. Peugeot            44 896 (5.)

9. Škoda               41 797 (10.)

10. Toyota             37 617 (11.)

11. Fiat                  35 089 (9.)

12. Hyundai          30 827 (14.)

13. Citroën            28 954 (12.)

14. Dacia              27 855 (16.)

15. Kia                  26 787 (15.)

16. Nissan            25 785 (13.)

17. Seat                22 216 (17.)

18. Mazda            14 922 (19.)

19. Suzuki           13 117 (20.)

20. Volvo              11 253 (18.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Mercedes patři v srpnu i mezi značky s největším meziročním nárůstem prodeje, polepšil si o více než devatenáct procent. Lépe na tom nikdo z TOP 10 nebyl. Z menších značek se chlubí ještě lepšími čísly Jaguar (+42 %), Dacia (+39 %) nebo Jeep (+30 %). Tyto tři značky zaznamenaly velké nárůsty i v červenci. Poklesy měli v srpnu pouze u Volva (-16 %), DS (-15 %), Mitsubishi (-7 %), Smartu (-2 %) a Citroënu (-0,4 %).

Od začátku roku roste evropský trh téměř o osm procent. Škoda je v plusu o šest procent. Mezi skokany roku zatím patří Honda (+32 %), Jeep (+22 %), Mazda (+21 %) a z větších značek Fiat (+16 %). V mínusu jsou pouze u Mitsubishi (-10 %), DS (-4 %), Nissanu (-2 %), Porsche (-1 %) a Volkswagenu (-0,5 %).

 

Právě se děje

Další zprávy