Škoda už potřetí zdražila současnou generaci Superbu. Změnil se i ceník Yetiho a Octavie

Ondřej Běhal
19. 9. 2016 6:31
Škoda Auto zdražila ve všech provedeních manažerský model Superb i jeho variantu Combi. Navýšení cen je v rozmezí od dvou až po sedmnáct tisíc korun. U nejlevnějšího provedení ho mírně kompenzuje obohacení standardní výbavy. Superb se také přestal prodávat s motorem 1.6 TDI, z naftových motorů zůstal v nabídce pouze silnější dvoulitr. O patnáct tisíc se zvýšila i základní cena modelu Yeti, u něhož ale došlo k výraznému posílení výbavy. Octavia se přestala prodávat v nejsilnějším provedení RS230.
Výbava Sportline zdražila ze všech verzí Škody Superb nejméně - maximálně o čtyři tisíce.
Výbava Sportline zdražila ze všech verzí Škody Superb nejméně - maximálně o čtyři tisíce. | Foto: Škoda Auto

Velký zájem o současnou novou generaci manažerského vozu Škoda Superb v Česku vedl už k jejímu třetímu zdražení od loňského uvedení na trh. Ceny Superbu a Superbu Combi se koncem minulého týdne zvýšily v rozmezí od dvou po sedmnáct tisíc korun, cena základní verze 1.4 TSI vzrostla o patnáct tisíc na 630 900 korun. Loni v březnu po zveřejnění prvního ceníku třetí generace Superbu stálo nejlevnější provedení 599 900 korun.

Porovnání Superbu Combi se soupeři

Porovnali jsme Škodu Superb Combi 2.0 TDI Ambition po zdražení se dvěma největšími soupeři na českém trhu podle počtu prodávaných kusů - Fordem Mondeo kombi a Volkswagenem Passat Variant. Podívejte se zde.

Škoda poprvé zdražila nový Superb plošně o patnáct tisíc loni v listopadu. Koncem letošního dubna si přirazila další tisícovku, ale zároveň navýšila standardní výbavu modelu. Také tentokrát došlo u základní verze Active k mírnému posílení výbavy o bluetooth handsfree, které umožňuje legální telefonování za jízdy.

K většímu zdražení došlo u oblíbených naftových motorů než u méně objednávaných benzinových. Například základní verze Active zdražila s benzinovým motorem 1.4 TSI o patnáct tisíc korun, ale s naftovým motorem 2.0 TDI o sedmnáct tisíc.

Nabídka naftových motorů pro Škodu Superb se zúžila. Z ceníku zmizela nejslabší verze 1.6 TDI. Zájem o ni ani zdaleka nedosahoval poptávky po silnějším motoru 2.0 TDI, který se i nadále nabízí ve dvou výkonových verzích 110 a 140 kW. Nejlevnější naftový Superb se nyní prodává od 673 900 korun. Kombi je ve všech variantách o třicet tisíc dražší.

I po zdražení se Škoda Superb udržela mezi desítkou nejlevnějších vozů střední třídy, které se označují jako manažerské. Přehled všech verzí těchto aut do 700 tisíc korun si můžete prohlédnout zde.

Další výrazné změny se odehrály v ceníku Škody Yeti, kterou čeká příští rok generační výměna. Základní nepříliš bohatě vybavenou výbavu Active nahradila akční verze Trumf. Ta je o patnáct tisíc dražší, ale nabízí k dobru třeba audiosoustavu, vyhřívaná přední sedadla, přední mlhovky nebo zadní parkovací senzory. Nejlevnější Škoda Yeti 1.2 TSI Trumf nyní přijde na 399 900 korun.

Výhodnější podle nás stále zůstává již dříve prodávaná akční verze Fresh, která za dalších 20–24 tisíc korun obsahuje ještě výrazně větší porci výbavy. Výhodou Trumfu ale je, že se na rozdíl od Freshe vztahuje i na provedení Outdoor s větším množstvím ochranných prvků pro jízdu v terénu.

Novinku jsme objevili i v ceníku nejprodávanějšího modelu Škody na českém trhu – Octavie. Její sportovní verze RS se už nenabízí v nejsilnějším provedení označovaném podle maximálního výkonu číslicí 230.

Kompletní ceníky škodovek, o kterých se zmiňujeme v článku, stejně jako jejich nezávislé recenze a další informace objevíte po kliknutí na aktivní jména vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy