Škoda Snowman nakonec nebude SUV. K mání má být za více než 7,5 milionu korun

Radek Pecák Radek Pecák
1. 4. 2016 10:55
Termín uvedení stroje určeného na úpravu sjezdovek na trh se shoduje s dobou, kdy tuzemská automobilka Škoda hodlá začít prodávat svůj druhý automobil kategorie SUV.
Rolba Škoda bude mít hybridní pohon
Rolba Škoda bude mít hybridní pohon | Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda definitivně učinila přítrž úvahám, že její nové velké SUV, které je v současné době blízko zahájení výroby, se bude jmenovat Snowman.

Vyplývá to z jejího aprílového žertíku, kdy zveřejnila snímek prototypu sněžné rolby právě s tímto názvem. Je tedy čím dál pravděpodobnější, že při oficiální premiéře automobilové novinky značky na pařížském autosalonu bude v září potvrzeno jméno Kodiaq.

Zatím má Škoda v nabídce jediné SUV. Již od roku 2009 nabízí menší model Yeti. Jeho test si můžete přečíst zde.

Pokud by se v případě rolby nejednalo o apríl, ale o seriózně zamýšlenou tiskovou zprávu, pak by Škoda Snowman byla první rolbou s hybridním pohonem.

Stroj je dlouhý 9,13 metru (i s radlicí a zadní frézou) a bez pásů je široký 2,50 metru (s radlicí 5,26 metru).

Systémový výkon hybridního pohonného ústrojí dosahuje až 295 kW (400 k), systémový točivý moment pak 650 Nm. Při jízdě ze svahu rekuperuje tento efektivní pohon energii a ukládá ji do ionlithového akumulátoru.

Snowman podle Škody dosahuje maximální rychlosti 20 km/h, překonává stoupání 100 procent a je schopen se otočit na místě. Spokojí se s průměrnou spotřebou zhruba 14 litrů paliva za hodinu. 

"Ze ,simply clever‘ detailů, typických pro vozy značky Škoda, je třeba zmínit magnetický držák pro lopatu na sníh, vyhřívaný držák na termosku a multifunkční schránku, do které se vejdou sněhule i lavinový vyhledávač. Na přání může být Snowman vybaven i klimatizovanou schránkou, v níž se sluneční brýle nerosí a lze v ní usušit rukavice a čepici," uvádí se v tiskové zprávě.

Prodej modelu Škoda Snowman bude v prosinci 2016 zahájen v Rakousku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a na dalších důležitých evropských trzích. Základní cena činí 280 000 eur (více než sedm a půl milionu korun). To by z tohoto výrobku učinilo zdaleka nejdražší škodovku v celé její historii.

 

Právě se děje

Další zprávy