Škoda odtajnila motory pro novou Fabii, budou z malého VW

Radek Pecák Radek Pecák
9. 8. 2014 8:08
Škoda Auto oficiálně potvrdila, že pod kapotou nové generace budou shodné motory jako v koncernovém příbuzném Volkswagenu Polo.
Pod kapotou fabie se objeví i nový turbodiesel 1,4 TDI.
Pod kapotou fabie se objeví i nový turbodiesel 1,4 TDI. | Foto: Škoda Auto

Mladá BoleslavPo patnácti letech, během nichž se v mladoboleslavské továrně vyráběly Fabie I a Fabie II, skončí letos éra atmosférického zážehového čtyřválce o zdvihovém objemu válců 1,4 litru. Tuto informaci přinesl deník Insider.

Tento motor má svůj původ už v automobilu Volkswagen Golf první generace ze 70. let minulého století. Od té doby byl mnohokrát modernizován, nyní už ho ale nahradí novější modely.

Škoda Auto oficiálně potvrdila, že pod kapotou nové generace modelu Fabia budou shodné motory jako v koncernovém příbuzném Volkswagenu Polo.

Zájemci o novou fabii si budou moci vybírat ze čtyř benzinových a tří naftových verzí motorů. Díky nasazení modernějších agregátů Škoda sníží spotřebu. Ta má být, v porovnání s minulou generací, nižší až o 17 procent.

Všechny jednotky plní novou emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Jde o tří- a čtyřválcové agregáty. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI  jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 koní) do 81 kW (110 koní).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním  turbodmychadlem.

Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW.

Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 koní), která na trh přijde koncem roku 2015. Její kombinovaná spotřeba má být 3,1 litru na sto kilometrů.

Snižování úrovně spotřeby napomůže i odlehčení vozu. Nová fabia má být mezigeneračně až o 65 kilogramů lehčí. Základní varianta s motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost bez řidiče jen 980 kilogramů.

 

Právě se děje

Další zprávy