Škoda chce letos v Česku dále růst. Její tržní podíl se má navýšit na téměř třetinu

Radek Pecák Radek Pecák
20. 1. 2016 12:03
Tuzemští dealeři mladoboleslavské automobilky letos předpokládají, že prodeje modelu Superb dosáhnou historicky nejvyšší úrovně. Prodeje má táhnout také Škoda Fabia.
Model Superb má letos zažít svůj historicky nejlepší rok.
Model Superb má letos zažít svůj historicky nejlepší rok. | Foto: Škoda Auto

Prakticky každé třetí nové auto, které se v letošním roce prodá v České republice, by mělo být označeno logem Škoda. Vyplývá to z plánů tuzemské prodejní organizace Škoda Auto.

"Chceme letos navýšit náš podíl z loňských 32 na 32,5 procenta," uvedl na setkání s novináři šéf organizace Luboš Vlček.

V absolutních číslech to znamená nárůst prodaných škodovek o téměř tisíc kusů k hranici 75 000 vozů.

Celkový tuzemský trh podle Vlčka neporoste zdaleka tak rychle jako v roce 2015, kdy byla meziroční změna 20 %. "Podle našich odhadů to bude přibližně 5 procent," sdělil Vlček.

Porovnání Škody Superb Combi s konkurenty

Srovnali jsme Škodu Superb Combi s nejoblíbenějším motorem 2.0 TDI v prostřední výbavě Ambition s Fordem Mondeo kombi a Peugeotem 508 SW. Podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Zisky dealerům Škody by měl letos navýšit zejména model Superb. "Chceme ho prodat za rok přibližně 8-9 tisíc kusů, což je počet odpovídající zhruba dvojnásobku v zatím nejlepších letech tohoto vozu," dodal Vlček.

V loňském roce se sice již tento vůz prodával, zatím však vzhledem k omezené výrobní kapacitě převyšoval počet objednávek množství aut dodaných zákazníkům.

Z hlediska strategických cílů se letos chce tuzemské zastoupení Škody orientovat na zvýšení podílu aut, která si kupují privátní zákazníci. Ten by měl dosáhnout poměru 56:44 v poměru privátní/fleetoví zákazníci. "To ale neznamená, že bychom firmám chtěli prodávat méně než dosud," dodal s úsměvem Vlček.

 

Právě se děje

Další zprávy