Brusel - Prodej aut v Evropské unii sice v meziročním srovnání v letošním listopadu vzrostl, tempo růstu je však s 1,4 procenta letos nejpomalejší.
Jednou z automobilek, která si v tomto měsíci oproti loňsku pohoršila, je tuzemská Škoda Auto. Prodala o 0,8 procenta vozů méně než před rokem. V absolutních číslech jde však o pokles pouhých 365 automobilů ze 43 010 kusů na 42 645.
Kromě ní v listopadu pokles postihl například značky Peugeot a Citroën, Lancia, Alfa Romeo, Suzuki a Honda.
Škoda je však v celkovém hodnocení letošního roku zatím velmi úspěšná. Její prodeje se od ledna do listopadu zvedly o 15,5 procenta, což je nejvíce ze všech značek koncernu Volkswagen. Ještě rychleji se ale daří navyšovat prodeje v zemích EU například Dacii (+ 27,1 %) a Jeepu (dokonce + 58,4 % ).
Nejprodávanější značkou aut v Evropě nadále zůstává Volkswagen, jehož tržní podíl se zvýšil už na 26,5 procenta.