Renault má zásadní novinku. Nese divné jméno Kadjar

Radek Pecák Radek Pecák
30. 6. 2015 6:12
Základní cena vozu, který se řadí do kategorie středně velkých crossoverů, je 489 900 Kč.
Design vozu navazuje na linie, které značka používá od doby příchodu současného clia.
Design vozu navazuje na linie, které značka používá od doby příchodu současného clia. | Foto: Renault

Renault uvádí na tuzemský trh zcela nový typ vozu. Kadjar by měl značce napomoci ke zvýšení prodejních čísel. Zařadí se totiž do segmentu crossoverů nebo také SUV velikosti nižší střední střída. To je část trhu, která soustavně roste.

Zřejmě nejpodivnější na voze je jeho jméno. Kadjar je prý složeninou dvou slov - první část je fonetickým přepisem termínu Quad, což je označení pro čtyřkolku, a druhá vznikla ze slova jaillir (mrštný, obratný).

Foto: Renault

Se čtyřkolkou to zase nelze brát tak doslova, protože zhruba tři čtvrtiny těchto vozů se prodávají pouze s pohonem přední nápravy. V současnosti proto tuzemské zastoupení Renaultu nabídne zákazníkům variantu 4x4 pouze s jedním motorem (nejvýkonnějším a nejdražším dieselem).

Na druhou stranu, díky podvozku, který má nadstandardně vysokou světlou výšku 200 milimetrů, by měl být Kadjar schopen projet i většinu polních a lesních cest.

Design není překvapením. Jedná se o evoluci stylu, se kterým značka přišla s modelem clio aktuální generace.

Řadu technických řešení Kadjar sdílí s Nissanem Qashqai. Je však větší. Na délku měří 445 centimetrů, šířka je včetně zrcátek 205,8 centimetru a výška 1607 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 472 litrů.

Foto: Aktuálně.cz

Pouze jeden z nabízených motorů spaluje benzin. Nese označení TCe 130 a jedná se o čtyřválcový turbomotor se zdvihovým objemem válců 1197 cm3. Číslovka v označení znamená počet koní. Právě tento motor nabízí nejvyšší maximální rychlost - 192 kilometrů v hodině, zrychlení z 0 na 100 má však lepší dieselová šestnáctistovka (9,9 sekundy).

Nejúsporněji by se mělo jezdit se třetí možnou motorizací, kterou je turbodiesel 1,5. Výkon tohoto agregátu byl nastaven na 110 koňských sil a kombinovaná spotřeba je s manuální i automatickou převodovkou shodně 3,9 litru. 

Cena od půl milionu korun

Nejlevnější provedení Kadjaru (se zmiňovaným benzinovým motorem) stojí 489 900 korun. Takový vůz má ve výbavě klimatizaci, asistent pro rozjezd do kopce, šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti,  světla pro denní svícení z LED diod, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrickou parkovací brzdu, elektrické otevírání všech oken, palubní počítač, rádio a záruku na pět let nebo 100 tisíc kilometrů.

Foto: Aktuálně.cz

Ve vyšších výbavách nebo za příplatek je k dispozici parkovací asistent, kamera s funkcí rozpoznávání dopravních značek, systém sledování mrtvého úhlu, asistent pro udržování automobilu ve vymezeném jízdním pruhu, systém pro samočinné nouzové brzdění, a třeba i audiosoustava Bose.

Cena verze s pohonem čtyř kol, u níž si řidič může zvolit režim pro pohon pouze předních kol, automatické přepínání na pohon 4x4, případně uzamknutí rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 v malých rychlostech, je nejméně 634 900 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy