První fotky nové Škody Superb combi. Kufr pojme 660 litrů

Radek Pecák Radek Pecák
26. 5. 2015 0:00
Nová generace "vlajkové lodi" automobilky Škoda oproti svému předchůdci povyrostla a má vyváženější proporce.
I přes svoji velikost vyhlíží nový superb combi poměrně sportovně.
I přes svoji velikost vyhlíží nový superb combi poměrně sportovně. | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda odtajnila tvary nové generace vozu Superb v provedení combi, která se v Česku začne prodávat v září. Zveřejnila první čtyři oficiální fotografie exteriéru.

Oproti svému předchůdci automobil povyrostl a má vyváženější proporce. Především díky prodloužení vzdálenosti mezi nápravami o osm centimetrů (nyní 2841 milimetrů) a zvětšení rozchodu kol vpředu i vzadu.

Boční profil dokazuje, že šéfdesignér Jozef Kabaň dokáže udělit karosérii ty správné proporce.
Boční profil dokazuje, že šéfdesignér Jozef Kabaň dokáže udělit karosérii ty správné proporce. | Foto: Škoa-Auto

Záď se svažuje poměrně příkře, což vozu dodává sportovní a současně elegantní ráz. "Mohli jsme si dovolit udělat takové linie, protože i tak zůstává v zádi dostatečně velký zavazadlový prostor," vysvětlil online deníku Aktuálně.cz šéfdesignér Škody Auto Jozef Kabaň.

Stejně jako v případě limuzíny zůstávají koncovky výfuků u běžných verzí ukryty pod nárazníkem. Naopak vozy s výkonnými motory je budou vystavovat na odiv.

Zadní svítilny mají neotřelý tvar.
Zadní svítilny mají neotřelý tvar. | Foto: Škoda-Auto

Zavazadlový prostor - i v minulosti jedna z hlavních předností vozu - se zvětšil o 27 litrů na 660 litrů. Nová generace superbu combi tak o 10 litrů překonává svého koncernového příbuzného Volkswagen Passat. Pokud se sklopí opěradla zadních sedadel, lze do interiéru nového superbu combi naložit 1950 litrů zavazadel.

Škoda uvádí, že k dispozici je i více místa pro cestující. Řidič a spolujezdec mají v oblasti loktů  o 39 milimetrů více prostoru než dosud, vzadu se pak šířka interiéru zvětšila dokonce o 70 milimetrů. Nad sedačkami je navíc hodně místa (vpředu jde o 995 milimetrů, a vzadu dokonce o 1001 milimetrů).

Prostor před koleny pro cestující vzadu zůstává i nadále královský. Škoda zdůrazňuje, že 157 milimetrů je zhruba dvakrát více než u nejlepšího konkurenta v této třídě.

Výfuky běžných verzí jsou ukryty pod nárazníkem.
Výfuky běžných verzí jsou ukryty pod nárazníkem. | Foto: Škoda-Auto

Motory mají být stejné jako v případě limuzíny. Jejich spotřeba je až o třicet procent nižší než v případě srovnatelně výkonných agregátů, které superb combi využíval v generaci vyráběné od roku 2009. Obdobná bude i výbava.

Od roku 2009 se po celém světě prodalo 200 tisíc superbů s karosérií combi, což je 35 procent ze všech vyrobených exemplářů této modelové řady. Populárnější než limuzína je nicméně combi třeba v České republice i Německu.

Výstavní premiéra vozu se odehraje na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, hned poté se začne prodávat. Ceny zatím Škoda nezveřejnila. V budoucnosti se očekává i příchod variant s hybridním pohonem, dále verze Greenline a rovněž Scout.

 

Právě se děje

Další zprávy