Brusel - Své dosud nejlepší umístění v evropském prodejním žebříčku obhájila v srpnu společnost Škoda Auto. Stejně jako v červenci se stala devátou nejprodávanější značkou v Evropě. Na další soupeře z první desítky přitom ztrácí už jen poměrně málo.
Vyplývá to z čerstvé statistiky Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA.
Škoda během srpna v zemích Evropské Unie a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) prodala celkem 36 339 vozů. Na Mercedes-Benz, který je v žebříčku o příčku výše, přitom ztrácela už jen tisícovku aut. BMW a Peugeot, které obsadily 7. a 6. pozici, byly lepší jen o dva tisíce.
Škoda ze všech značek v popředí statistiky meziročně nejvíce rostla. Konkrétně v červenci o 28 procent a v srpnu o 21 procent.
V čele žebříčku zůstává jednoznačně značka Volkswagen. V srpnu prodala bezmála sto tisíc vozů. Druhý Ford má ztrátu již 50 tisíc aut. Třetí je Opel, čtvrtý Renault a páté Audi.
Evropský automobilový trh v létě nadále oživoval a pokračoval v růstu, který začal před 12 měsíci. Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii v červenci stoupl o 5,6 procenta. V srpnu činil meziroční nárůst 2,1 procenta. Celkově bylo za celý tento měsíc v osmadvaceti státech EU registrováno 688 464 nových osobních aut.