Nejlepší duben od začátku krize. Prodej nových aut v Evropě roste, Škoda je desátá

Ondřej Běhal
13. 5. 2016 8:55
Letošní duben byl pro evropské prodejce nových osobních aut nejlepším čtvrtým měsícem roku od letopočtu 2008, kdy vrcholila ekonomická aktivita před finanční krizí. Prodali o devět procent více vozů než loni. Meziroční nárůsty pokračovaly už 32. nepřetržitý měsíc v řadě. V plusu byly trhy všech zemí EU i drtivá většina značek. Škoda rostla o necelých osm procent a stala se desátou neoblíbenější značkou na kontinentu.
Automobilka Škoda je nyní desátou nejúspěšnější v Evropě.
Automobilka Škoda je nyní desátou nejúspěšnější v Evropě. | Foto: Jakub Plíhal

Téměř 1,3 milionu nových osobních aut se prodalo v letošním dubnu v zemích Evropské unie a dalších skoro padesát tisíc v zemích EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island). Jde o meziroční nárůst o devět procent a nejvyšší číslo pro čtvrtý měsíc od rekordního roku 2008.

Evropský trh meziročně roste už 32. měsíc v řadě a nic nenaznačuje tomu, že by se situace měla v dohledné době obrátit. V plusu jsou totiž všechny země Evropské unie včetně Česka, kde prodej nových aut vzrostl proti dubnu 2015 o 12,5 %. Nejoblíbenější modely na českém trhu najdete zde.

Pozitivní vývoj registruje i většina automobilových značek. V plusu byla v dubnu i kompletní sestava koncernu Volkswagen, který řeší aféru Dieselgate. Značka VW zůstává suverénním lídrem evropského trhu, Škoda se v dubnu i díky meziročnímu nárůstu téměř o osm procent dostala na 10. místo.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním dubnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen    159 119 (1. i v celém roce 2016)

2. Renault            94 824 (3.)

3. Ford                 89 145 (2.)

4. Opel                 82 661 (4.)

5. Peugeot           78 956 (5.)

6. Audi                  77 100 (6.)

7. Mercedes         72 839 (8.)

8. Fiat                   68 263 (9.)

9. BMW                67 151 (9.)

10. Škoda             59 965 (10.)

11. Citroën            51 200 (13.)

12. Toyota             49 583 (11.)

13. Hyundai          43 690 (14.)

14. Nissan            41 721 (12.)

15. Dacia              38 435 (16.)

16. Kia                  38 194 (15.)

17. Seat                29 974 (17.)

18. Volvo               24 931 (18.)

19. Mazda            17 389 (19.)

20. Mini                 16 846 (21.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Ve vyrovnaném boji o medailové příčky za Volkswagenem si v dubnu polepšil Renault, který sesadil z bronzové pozice Opel. Největším nárůstem se z velkých značek chlubí Mercedes (+23 %), ještě o něco lépe je na tom Mazda (+29 %), Honda je v plusu o 56 procent a více než dvojnásobek aut proti loňsku prodal Jaguar. Do mírného poklesu se proti loňsku dostala Dacia (-1,4 %), tři procenta ztratilo Mitsubishi nebo Lexus.

Trh roste i v celém roce 2016. Za první čtyři měsíce si polepšil o více než osm procent. Škoda roste téměř o devět procent, Kia a Mercedes o patnáct procent, Fiat dokonce o 16 procent, Mazda o 29 procent, Honda o 33 procent a skokan roku Jaguar o 111 procent. Méně aut než loni Evropané nakoupili pouze u Mitsubishi (-6 %), DS (-3 %), Seatu a Nissanu (-2 %).

 

Právě se děje

Další zprávy