Prémiové německé sedany zažijí revoluci. Po Mercedesu třídy E budou nové i BMW 5 a Audi A6

Radek Pecák Radek Pecák
21. 1. 2016 9:17
Ještě větší důležitost než dříve přikládají šéfové německých prestižních značek Audi, BMW a Mercedes-Benz novým generacím manažerským sedanům a kombi střední třídy. První z velké trojky Audi A6, BMW 5 a Mercedes-Benz třídy E se na trh dostává posledně jmenovaný automobil. Už teď je jasné, že se nové generace budou od těch nynějších značně lišit.
Automobily ve vyšších třídách budou mít brzy daleko více funkcí než dnes.
Automobily ve vyšších třídách budou mít brzy daleko více funkcí než dnes. | Foto: Mercedes-Benz

Motory s menším objemem, lehčí konstrukce díky použití hliníku, hořčíku nebo karbonu, ale hlavně mnohem více elektroniky.

To bude hlavní rozdíl připravovaných představitelů nových generací oproti současným vozům Audi A6, BMW 5 a Mercedes-Benz třídy E. Všechny tři nyní prodávané vozy se nyní pomalu začínají chystat na odpočinek. Nástupce modelu Mercedes-Benz E se začne prodávat již na začátku letošního jara, nové BMW 5 se představí v závěru roku a premiéra budoucího Audi A6 se očekává během letopočtu 2017. 

Tyto modely jsou přitom pro všechny tři německé prémiové značky velmi důležité, protože generují velký podíl z celkového zisku.

Přitom, jak ukázal nedávný test vozu  BMW 5 Touring (čtěte zde), i krátce před ukončením svého životního cyklu má tento vůz stále co nabídnout. Jízdní projev je stále špičkový, zastaralý není ani design. Oblastí, v nichž tato auta ale poměrně rychle stárnou, je ale elektronická výbava, například multimediální systémy.

Právě ten u zmiňovaného BMW 5 prošel během faceliftu v roce 2013 dosti zásadní modernizací. Hlavní kruhový ovladač se zvětšil a na své vrchní straně má plochu pro ovládání dotykem, obdobně jako konkurence. Je na něm možno psát povely pro navigaci a také například pohybem dvou prstů zvětšovat a zmenšovat měřítko mapy.

Úkoly pro inženýry při přípravě nových generací byly určitě nemalé. To, s čím se museli vypořádat, naznačují již první zprávy o výbavě v Detroitu představené nové generace "éčkového" Mercedesu.

Interiér vozu se dvěma velkými opticky propojenými displeji se hodně podobá větší třídě S. Mezi nové elektronické asistenční systémy patří také Speed Limit Pilot, což je adaptivní tempomat propojený s kamerou pro čtení dopravních značek a Drive Pilot. To je ve své podstatě téměř autopilot, který umí automobil v provozu brzdit a znovu rozjíždět v pásmu rychlostí od nuly až po sto třicet kilometrů v hodině. Je to další krok k budoucímu plně autonomnímu řízení. Ostatně, v americkém státě Nevada již sériová verze nového Mercedesu E obdržela licenci pro testování autonomní jízdy.

Auto také, podobně jako nové BMW 7, bude schopno samo zaparkovat v úzkých prostorách. Řidič bude moci využít klíček od vozu pro dálkové ovládání.

Výrazně jiná než dnes bude nabídka pohonných jednotek. Všichni tři výrobci připraví také plug-in hybridní verze, což umožní dobíjení jejich baterií ze zásuvek nebo nabíječek a také bezemisní provoz minimálně po část dané cesty.

 

Právě se děje

Další zprávy