Praha se má za dva roky stát místem evropských oslav výročí motocyklové značky Harley-Davidson

Radek Pecák Radek Pecák
29. 6. 2016 10:28
Americký výrobce kultovních strojů Harley-Davidson si bude za dva roky připomínat 115 let od doby zahájení produkce.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jan Langer

Nejpozději letos na podzim se rozhodne, zda se Praha stane dějištěm evropské části oslav 115. výročí značky Harley-Davidson.

Plánují se na jaro či léto roku 2018. Takto velká setkání majitelů a příznivců kultovní motocyklové značky se organizuji vždy jednou za pět let. Naposledy se konalo v roce 2013 v Římě, kdy majitelům zhruba 40 000 motocyklů požehnal papež František.

"Máme o to eminentní zájem a myslím si, že také reálnou šanci uspět. "O přidělení pořadatelství totiž rozhoduje několik důležitých faktorů a ty všechny Praha splňuje," říká šéf zastoupení značky pro střední a východní Evropu Martin Heřmanský.

Těmi faktory jsou podle něho dosavadní zkušenosti z pořádání jiných velkých akcí, poloha, přitažlivost pořadatelského města, a také podpora města a státních institucí.

Heřmanský si sice nemyslí, že by do Prahy přijel stejný počet motocyklů jako do Itálie, která je přece jenom ještě více motorkářskou zemí než Česko, přesto je však podle něho třeba počítat s účastí až 20 000 motorek a celkového množství 50-70 000 návštěvníků.

Proto je podle něho také třeba pečlivě zvolit vhodný termín, aby proudy motorek nezpůsobily kolaps silniční dopravy v Praze a okolí. "Uvažujeme například o volných květnových dnech nebo o termínu kolem státních svátků na počátku července," vysvětlil Heřmanský.

Rozhodnout o tom, zda se skutečně tato akce bude za dva roky v České republice konat, se má již na základě ohlasů z letošního ročníku Prague Harley Days. Jejich termín připadá tentokrát na první zářijový víkend. Tato akce je však mnohonásobně komornější než zmíněné evropské setkání. Vloni na ni přijelo přibližně 3500 motorek.

Značce Harley-Davison se podle Heřmanského letos v jím řízeném regionu daří. V České republice by se při zachování dosavadního tempa růstu trhu mohlo místo loňských zhruba 450 motocyklů prodat hodně přes pět set, relativně stabilní zůstávají i další trhy. "Jen situace v Polsku, které je v tomto regionu největším trhem, je nyní po Brexitu kvůli kurzu libry trochu nejasná," uzavírá Heřmanský.

 

Právě se děje

Další zprávy