reklama

Praga V3S a další nákladní vozy z období socialismu

17. 2. 2012 16:10

Terénní schopnosti "vejtřasky" jsou legendární. Může se brodit metrem vody a přejet 40 cm vysokou překážku.Přejít do galerie: 15
  • Od začátku konstrukčních prací to k výrobě prototypu trvalo v roce 1951 jen pět měsíců.
  • Skříňové vozy Pragy V3S využívali důstojníci, obyčejní vojíni se obvykle vozili pod plachtou na valníku na sklopných lavicích.
  • V civilu byla rozšířená například verze s jeřábem nebo fekální vůz. Civilní verze měly nosnost 5 tun.
  • Jednoduchá konstrukce podvozku byla prakticky nezničitelná. Zadní tuhé nápravy byly výkyvné.
  • Praga V3S dostala pod kapotu polovinu dvanáctiválcového motoru Tatry 111. I tak s ním vůz spořádal 30 litrů nafty na 100 km jízdy.
Terénní schopnosti "vejtřasky" jsou legendární. Může se brodit metrem vody a přejet 40 cm vysokou překážku. | Foto: Aktuálně.cz

Šedesát let už uplynulo od prvního představení Pragy V3S, jednoho z nejrozšířenějších nákladních vozů v socialistickém Československu. Obrovské služby tento vůz nadělal v armádě, kde v garážích stále ještě desítky exemplářů stojí. Auto se vyrábělo v desítkách modifikací od roku 1953 až do roku 1990.

autor: Radek Pecák

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
Česká cesta
reklama
 
reklama