Porsche odtajnilo nové modely 911 Turbo a Turbo S. Představeny budou na detroitském autosalonu

Radek Pecák Radek Pecák
1. 12. 2015 14:57
Krátce po představení na autosalonu v Detroitu v lednu začne automobilka Porsche prodávat modernizované provedení slavných modelů 911 Turbo a 911 Turbo S. Zveřejněné technické údaje slibují nevšední řidičské zážitky.
V zádi vozu se skrývá motor s maximálním výkonem blížícím se hranici 600 koní.
V zádi vozu se skrývá motor s maximálním výkonem blížícím se hranici 600 koní. | Foto: Porsche

Už jen dvacet jednotek schází modelu Porsche 911 Turbo S k dosažení magické hranice 600 koňských sil.

Modernizovaná verze, která bude poprvé veřejnosti představena na lednovém autosalonu v Detroitu, totiž disponuje maximálním výkonem 580 koní. Oproti dosud prodávanému autu je to přírůstek 15 kW (20 koní).

Posílilo také "obyčejné" Turbo. Jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu válců 3,8 litru má nyní výkon 397 kW (540 koní).

Konstruktéři výkon navýšili díky úpravě sacích traktů v hlavách válců, použili nové vstřikovače a zvýšili tlak vstřikovaného paliva. Turbo S má navíc nová turbodmychadla, opět s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Tuto technologii značka Porsche používá u zážehových motorů jako jediná.

Zajímavý je způsob, jakým tyto vozy Porsche umí potlačovat takzvanou turbodíru. Motory totiž mají funkci dynamického udržování plnicího tlaku. Ten je tak na patřičné úrovni udržován i při změnách zatížení motoru, například tehdy, kdy je plynový pedál jen mírně sešlápnut. Výsledkem je, že motor reaguje na pohyby plynového pedálu prakticky bez zpoždění. Více je tato funkce rozpoznatelná v režimech Sport a Sport Plus.

Nové Turbo S zrychlí z klidu na stokilometrovou rychlost za 2,9 sekundy a maximální rychlost povyrostla o citelných 12 km/h na 330 kilometrů. Turbo akceleruje na stovku o desetinu pomaleji a maximálka je o 10 kilometrů v hodině nižší. Kombinovaná spotřeba činí u obou verzí 9,1 litru benzínu na sto kilometrů jízdy.

Podvozek obou vozů má standardně aktivní tlumiče. Turbo S ale má navíc adaptivní stabilizátory pro potlačení náklonů karosérie a rovněž keramické brzdy. Do interiéru se začíná montovat nová generace infotaimentového systému s online navigací. Vybrané funkce vozu je možno ovládat prostřednictvím smartphonu vzdáleně. 

Od starší verze lze novinky rozpoznat díky novým designovým prvkům, které jsou samozřejmě ve stylu základního typu 911 Carrera. Byl tedy upraven přední nárazník, v centrálním otvoru přibyla dodatečná příčka, nová jsou kola, kliky dveří, zadní sdružené svítilny i koncovky výfuků. Novou kapotu tvoří tři samotné otvory. Po stranách horní části jsou dva podélné otvory.

Kromě verzí s karosérií kupé se ihned začnou nabízet i kabriolety. Základní cena 911 Turbo bude od ledna 174 600 eur. Nejdražší je verze 911 Turbo S Cabriolet, kde je na cenovce uvedena částka 215 962 eur.   

Pokud máte na účtu 3,9 milionu korun a hledáte zábavu na dlouhé letní dny, je Targa GTS to pravé. Stačí sundat střechu nad hlavou a kochat se výhledem. Nebo uhánět po silnicích rychlostí 300 km/h. | Video: Zdeněk Bašus, Jan Markovič
 

Právě se děje

Další zprávy