Záruka na auta se prodlužuje, pětiletou nabízí další značky

Radek Pecák Radek Pecák
8. 1. 2015 8:54
Nejdelší sedmiletou záruku nadále v České republice nabízí na své vozy značka Kia.
Citroen nově prodloužil záruku na pět let u třech svých vozů. Mezi nimi je i Cactus.
Citroen nově prodloužil záruku na pět let u třech svých vozů. Mezi nimi je i Cactus. | Foto: Radek Pecák

Praha - Počet značek, které působí na českém trhu s novými osobními auty a které nabízejí svým zákazníkům pětiletou záruku, se hned na počátku roku rozšířil o dvě. Nově tuto výhodu poskytují Mitsubishi a Citroën. V případě druhé jmenované automobilky však jde zatím pouze o tři modely. Konkrétně o C4 Cactus a C4 Picasso a Grand C4 Picasso.

Pětiletou záruku již dříve poskytovalo v republice několik značek. Například Hyundai tuto lhůtu neomezuje počtem najetých kilometrů. Majitelé aut značky Kia dokonce mohou mít opravu zdarma až do maximálního stáří vozu 7 let. První tři roky přitom neplatí žádné kilometrové omezení, po zbývající čtyři roky zákazník nesmí překročit celkový nájezd 150 000 kilometrů.

Řada dalších značek na trhu pak nabízí pětiletou záruční lhůtu omezenou na maximálních sto tisíc ujetých kilometrů. Například jde o Fiat, Renault, Jeep, Lancii a Opel. U něho mají navíc zákazníci přijet na záruční opravu i se stavem kilometrů těsně pod hranicí 150 000.

Prodloužená záruka se však u žádné automobilky nevzrtahuje na úplně všechny díly, z nichž dělníci na montážní lince vůz sestavili. Speciální záruku mívají například pneumatiky, také akumulátor, žhavící či zapalovací svíčky, hnací řemeny, veškeré filtry, brzdové destičky a kotouče, lišty stěračů, obložení spojky, pojistky, žárovky a samozřejmě veškeré kapaliny a náplně.

Na druhou stranu, na něco je záruka ještě delší, než zmíněných pět či sedm let. Například na prorezivění karosérie v současné době velká část značek poskytuje dvanáctiletou ochrannou lhůtu.

S delší zárukou začali Japonci

Japonské automobilky (s výjimkou výše zmiňované Mitsubishi) tradičně poskytují tříletou lhůtu nebo 100 000 kilometrů. Je to případ Hondy, Suzuki, Mazdy, Nissanu i Toyoty.

Už jen menšina značek působících na tuzemském trhu má klasickou povinnou dvouletou záruční dobu. Mezi nimi jsou všichni tři němečtí výrobci prémiových aut, tedy Audi, BMW i Mercedes-Benz, dále například Ford, Volkswagen, Seat a Peugeot.

Domácí Škoda má nadále záruku pouze 2 roky, ovšem za přijatelný příplatek 990 Kč je ji možno od konce minulého roku rozšířit rovněž na pět let, případně sto tisíc najetých kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy