O vstupu Škody na americký trh se rozhodne za rok, prozradil šéf automobilky Maier

Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 29. 9. 2016 18:17
Mladoboleslavská automobilka Škoda chystá v příštích devíti letech rozšíření své působnosti na světových trzích téměř o pětinu. O tom, zda si nakonec budou moci koupit auta s okřídleným šípem na kapotě také zákazníci v Severní Americe, se rozhodne do jednoho roku.
Autosalony Škoda budou vznikat na dalších osmnácti trzích světa.
Autosalony Škoda budou vznikat na dalších osmnácti trzích světa. | Foto: Škoda Auto

O osmnáct nových trhů se během příštích devíti let rozšíří počet oficiálních zastoupení mladoboleslavské automobilky Škoda. V rozhovoru pro Aktuálně.cz to prozradil šéf značky Bernhardt Maier.

"V současnosti působíme na 102 trzích světa, do roku 2020 to rozšíříme na 120," uvedl Maier.

Jako první přijdou na řadu Singapur, Írán a Jižní Korea. "O tom, zda vstoupíme také do Severní Ameriky, jsme zatím nerozhodli. V současnosti se bavíme také o dalších důležitých otázkách. Nicméně, konečný verdikt by měl padnout v polovině, nejpozději koncem příštího roku," řekl šéf největší automobilky v zemi.

Podle něho nelze pominout, že se v tomto regionu prodává čtvrtina všech nově vyrobených aut na světě. "Pokud se tam rozhodneme jít, tak doufám, že to bude stejně dobrý krok, jako když jsme se před lety odhodlali vstoupit na východní trhy, zejména do Číny," sdělil.

V této zemi se letos prodeje Škody poprvé dostanou přes hranici 300 000 kusů, uvedl. "Také  celkové prodeje značky, tržby a zisk by měly být rekordní," dodal.

Příští rok by také Škodu měl čekat růst. Přispět k tomu má i nový model Kodiaq, který by měl být prodejně ještě úspěšnější než současná Škoda Superb třetí generace.

Další exkluzivní informace, které Aktuálně.cz prozradil na výstavním stánku Škody v Paříži Berhnardt Maier, přineseme zítra ráno.

 

Právě se děje

Další zprávy